Søstjerner?
- PatrickZola
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2010
Søstjerner?
I min søgen rundt på nettet for diverse info, er jeg stødt på billeder af nogle sindsyg flotte søstjerner, som jeg som udgangspunkt kunne være interesseret i at få i mit på et tidspunkt! Men men men, kunne da godt tænke mig at høre lidt fra nogen erfarne, omkring diverse arter, hvordan de er at holde, hvor sarte/hårdføre de er osv! (jeg snakker ikke om de søstjerner man eksempelvis dukker op fra ens levende sten. Altså de helt små der)
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
Re: Søstjerner?
se evt her, der står noget om et par at de mest popuære arter : http://www.aquacon.com/starfish.html
- PatrickZola
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
Tak! Der er godt nok nogle flotter imellem! 

- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Geografisk sted: Farum
ja, der er mange flotte. Jeg har dog aldrig haft held med at holde søstjerner ud over alle de micro jeg har 
Har haft en rød og en blå, men de døde begge. Mage har åbenbart nemt ved at holde dem, men det har ikke lykkedes for mig. Hvorfor, det kan jeg ikke svare på...

Har haft en rød og en blå, men de døde begge. Mage har åbenbart nemt ved at holde dem, men det har ikke lykkedes for mig. Hvorfor, det kan jeg ikke svare på...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Mange af dem er ikke reefsafe, så hvis du har tanker om koraller i dit akvarie, skal du virkelig tænke dig godt om inden du køber.
Samtidig skal du tænke på om dit akvarie er stort nok til at kunne holde sådan en søstjerne med foder.
http://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/76.html
Der kan du læse lidt om mange af søstjernene, og ikke mindst om det er noget du skal holde dig fra.
Samtidig skal du tænke på om dit akvarie er stort nok til at kunne holde sådan en søstjerne med foder.
http://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/76.html
Der kan du læse lidt om mange af søstjernene, og ikke mindst om det er noget du skal holde dig fra.
- PatrickZola
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
[quote="Carsten"]Mange af dem er ikke reefsafe, så hvis du har tanker om koraller i dit akvarie, skal du virkelig tænke dig godt om inden du køber.
- Mit akvarie er på 130 liter. Det er måske i underkanten så ??
- Mit akvarie er på 130 liter. Det er måske i underkanten så ??
- PatrickZola
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- er ikke særlig god til tysk, så får ikke meget ud af siden desværre.. Øv øv. Men tak alligevel!
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Jeg har 5 stk. i mit 960 L akvarium
2 x slange søstjerner
2 x sand søsstjerner
1 x Blue Linckia Starfish
Slange søstjerner er rigtig gode clean op crews. men man ser dem aldrig, kun lige en arm der titter frem hist og her. Pas på med de meget farve strålende søstjerner, en del af dem er ikke reef safe, dvs. de kan finde på at leve af dine koraller polypper osv.
den her er foreks. ikke reefsafe:

Reef Compatibility:Not reef compatible, will eat soft corals, sponges, tubeworms, clams, starfish, and other invertebrates.
2 x slange søstjerner
2 x sand søsstjerner
1 x Blue Linckia Starfish
Slange søstjerner er rigtig gode clean op crews. men man ser dem aldrig, kun lige en arm der titter frem hist og her. Pas på med de meget farve strålende søstjerner, en del af dem er ikke reef safe, dvs. de kan finde på at leve af dine koraller polypper osv.
den her er foreks. ikke reefsafe:

Reef Compatibility:Not reef compatible, will eat soft corals, sponges, tubeworms, clams, starfish, and other invertebrates.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
den findes også på engelsk, find det engelske flag i bundenPatrickZola skrev:- er ikke særlig god til tysk, så får ikke meget ud af siden desværre.. Øv øv. Men tak alligevel!
-
- Copepod
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5800 Nyborg