Hvad skal vandværdirerne ligge på når jeg tester mit vand ??
Mine målinger.
Ph= 8.0
NO2= 0 ppm
No3= 0.2 ppm
Mg= 1320 ppm
Kh= 7 dkh
Ca= 440 ppm
Po4= 0,03 ppm
Nh4= 0,25 mg/L
Målt med salifert.
Mvh michael (Bornholm)
Ja og har du så målt KH med salifert kan du sikkert lægge 2 yderlige til. så den siger 9 og ikke 7. alle mine salifert KH måler 2 lavere end JBL KHherzberg skrev:Kh lidt lav i forhold til CA. MG, kan du også godt hæve lidt. Hvis du ikke har SPS eller LPS så er disse værdier dog ikke interessante.
NH4 må du tilgengæld ikke kunne måle. Det lader til at din indkøringsfase ikke er helt overstået.
Tror jeg ikke du skal regne medherzberg skrev:Det kan jo også være JBL der måler for højt
Hvordan lavet du testen med den kontrol væske??herzberg skrev:Well jeg har testet min salifert med deres kontrolvæske, og den sidder lige i skabet. Ikke at det nødvendigvis er nogen garanti, men blot en konstatering.
Kh: 8-9dk-mike skrev:Tusind tak for hurtigt svarmen er der nogen der kan liste idiel værdierne ?? Jeg skal ikke holde sps. Måske nogen nemme lps, men ellers kun blød koraller
jeg har nemmelig ikke så meget lys
tjah nu er NH4 på 0,25 ikke noget problem, jeg vil tilskrive det måle unøjagtigheder, sidst jeg målte i mit akvarie havde jeg samme resultat, og det er i et godt indkørt akvarieherzberg skrev:Kh lidt lav i forhold til CA. MG, kan du også godt hæve lidt. Hvis du ikke har SPS eller LPS så er disse værdier dog ikke interessante.
NH4 må du tilgengæld ikke kunne måle. Det lader til at din indkøringsfase ikke er helt overstået.
har jeg lige prøvet kontrolvæsken på JBL og denne siger 7 på en studs og kontrolvæsten siger 7,3 / +-0,3. og da min salifert ikke måler det samme som jbl og har aldrig gjort det, kan man vel gå ud fra at mine salifert KH stadigvæk viser forkertherzberg skrev:Ronny> Kontrolvæsken har en kh værdi og det er den man måler som var det akvarievand. Herved kan man se km testsættet afviger. De begyndte at vedlægge dem dengang der var stor debat om at deres estsæt viste for lidt.
Sikke en gang vrøvl. Jeg har altid brugt Salifert uden problemer. Hvis det var noget skrammel ville jeg ikke bruge det.Jesper ØH skrev:Køb Elos tæstsæt det andet er noget skrammel
Enig. jeg kender også mange som kun bruger salifert. der hvor tvilen kommer er når man samligner 2 eller flere test's. fejlen opstår så ved at man tror på den forkerte.nesnej skrev:Sikke en gang vrøvl. Jeg har altid brugt Salifert uden problemer. Hvis det var noget skrammel ville jeg ikke bruge det.Jesper ØH skrev:Køb Elos tæstsæt det andet er noget skrammel
Man kan ikke bare sige, at et produkt er noget skrammel det er totalt useriøst.
Det er bare min mening om produktet, syntes ikke det er useriøst at mene det nu da jeg mener det.nesnej skrev:Sikke en gang vrøvl. Jeg har altid brugt Salifert uden problemer. Hvis det var noget skrammel ville jeg ikke bruge det.Jesper ØH skrev:Køb Elos tæstsæt det andet er noget skrammel
Man kan ikke bare sige, at et produkt er noget skrammel det er totalt useriøst.
Prøv at kigge på denne side: http://www.gotfred.com/vaerdi.htmldk-mike skrev:Tusind tak for hurtigt svarmen er der nogen der kan liste idiel værdierne ?? Jeg skal ikke holde sps. Måske nogen nemme lps, men ellers kun blød koraller
jeg har nemmelig ikke så meget lys
Hej Jessper.Jesper ØH skrev:Det er bare min mening om produktet, syntes ikke det er useriøst at mene det nu da jeg mener det.nesnej skrev:Sikke en gang vrøvl. Jeg har altid brugt Salifert uden problemer. Hvis det var noget skrammel ville jeg ikke bruge det.Jesper ØH skrev:Køb Elos tæstsæt det andet er noget skrammel
Man kan ikke bare sige, at et produkt er noget skrammel det er totalt useriøst.Hvad andre bruger er jo deres sag
testen sagde 5 på salifert på kontrol væskenherzberg skrev:Har du prøvet salifert på kontrolvæsken?
Jeg har personligt ikke haft problemer med Salifert kh. Jeg er ihvertfald lykkeligt uvidende om det
Okay. Som sagt, jeg testede også min kontrolvæske og fik et resultatet svarende til det angivne...ronny.w skrev:testen sagde 5 på salifert på kontrol væskenherzberg skrev:Har du prøvet salifert på kontrolvæsken?
Jeg har personligt ikke haft problemer med Salifert kh. Jeg er ihvertfald lykkeligt uvidende om det
Det kommer vel an på om man er farveblind ??nesnej skrev:Hej Jessper.Jesper ØH skrev:Det er bare min mening om produktet, syntes ikke det er useriøst at mene det nu da jeg mener det.nesnej skrev:Sikke en gang vrøvl. Jeg har altid brugt Salifert uden problemer. Hvis det var noget skrammel ville jeg ikke bruge det.Jesper ØH skrev:Køb Elos tæstsæt det andet er noget skrammel
Man kan ikke bare sige, at et produkt er noget skrammel det er totalt useriøst.Hvad andre bruger er jo deres sag
Det er da helt OK, at du ikke bryder om Salifert, men det er useriøst ikke at komme med en begrundelse, som f.eks. Det er svært at arbejde med. Det er svært at aflæse farveskiftene eller noget i den dur.