Stefan J skrev:Hejsa....
Er igang med at lave et lille brakvands-akvarie, men mangler lidt hjælp til værdier og blanding.
Har læst flere steder at de kræver ml. 1.005 - 1.010 men hvad betyder det?
Har læst et gram(salt) pr. liter hvilket giver mening, vil det sige at jeg bare skal blande 60 gram i 60 liter? Og det er det?
Jeg vil også meget gerne have hjælp til hvordan man balder vandet og saltet, uden varmelegme og powerhead og om det friske vand også bare skal have 60 gram?
Håber jeg har gjort klart hvad jeg vil vide. Hvis ikke så sig endelig til.
Mvh
Stefan
du skal have en saltmåler, for at kontrollere saltholdigheden, du skal bruge ca 7 gram til 1 liter vand for at opnå 1.005 og ca 15 gram for at opnå 1.010
målt ved 25 grader
håber det hjalp dig lidt, desuden kan jeg fortælle dig at præcisionen ikke er det vigtigste, bare du sørger for at udsvingene ikke bliver for store og sker alt for hurtigt
og så skal du huske kun at påfylde rent fersvand dår du efterfylder fordampet vand
Ronny, jeg synes det er fint nok at stille den slags spørgsmål herinde, for vi burde om nogen vide noget om at blande salt i vandet
og på akvariefisk, der kniber det ofte lidt med de rette informationer, når det gælder salt i vandet