af med søstjerne
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5330 Munkebo
af med søstjerne
hvordan kommer man af med søstjerner ? de spiser kroal og kalkalger
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: af med søstjerne
Det er da bare at fjerne den. Men det er måske de små Asterina søstjerner?michaelhfrit skrev:hvordan kommer man af med søstjerner ? de spiser kroal og kalkalger
Der findes et hav af forskellige arter i den familie, og kun nogle få er kendte for at gå på koraller.
På grund af deres lille størrelse kan det være svært at få dem alle væk manuelt.
Du kan enten købe et par harlekin rejer, de lever udelukkende af søstjerner, så nå akvariet er ryddet, så skal de videre til nogle andre.
Ellers er der mulighedne for at købe en lille gylte, som kan tage søstjernerne.
Hvilken der er bedst egnet, må du nok høre andre om.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5330 Munkebo
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
Hej Michael
Jeg har samme problem. Se evt min tråd her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=35209
Har anskaffet mig et par halequin rejer som jeg har tænkt mig at behold da de er utrolig smukke. Man skal bare være opmærksom på at de kun spiser søstjerner. Så hvis du køber sådan et par skal du, som Carsten siger, huske at fodre dem når de har fjernet alle de små stjerner, ellers vil de dø. Ang gylter så ved jeg ikke hvilke arter som tager dem, men det er der sikkert nogle andre kloge mennesker herinde som gør
Jeg har samme problem. Se evt min tråd her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=35209
Har anskaffet mig et par halequin rejer som jeg har tænkt mig at behold da de er utrolig smukke. Man skal bare være opmærksom på at de kun spiser søstjerner. Så hvis du køber sådan et par skal du, som Carsten siger, huske at fodre dem når de har fjernet alle de små stjerner, ellers vil de dø. Ang gylter så ved jeg ikke hvilke arter som tager dem, men det er der sikkert nogle andre kloge mennesker herinde som gør

- clasen
- Klovnfisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
[center]Støt alle butikker i DK og også Holland:)[/center]