Men er der nogen som kan sige hvad det er for en fætter? ?
Den kan blive 3-4 gange større end som på billedet.
Er det en bobbel koral ??

lykke skrev:smid den af h til,
kan kun være en Pestanemone når den er i din balje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ronny.w skrev:lykke skrev:smid den af h til,
kan kun være en Pestanemone når den er i din balje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu er det jo ikke dit gl.setup
Ja det må konkusionen være. men jeg skal da indrømme at jeg synes polypperne ser meget store ud i forhold til selve korallens størrelse, men indtil videre må det være en Euphylliaronny.w skrev:Er konklusionen så at i mener det er en Euphyllia.????
var da lidt sjovt at det endte med at være en heliofungia... det ligner jo ellers næsten små nye hoveder der nederst på stilken, ligesom på euphyllia paraancora... så vidt jeg ved laver heliofungia ikke stilk og nye hoveder på denne måde, men bukker mig alligevel i støvet for det sidste billede!ronny.w skrev:Fik lige lavet et skud fra siden af, den har sgu en bette fod.
Tror lige du skal tage et kig på billederne engang til. Ingen Pestanemoner har et kalkskelet, ingen pestanemoner sætter nye hoveder på skelettet, som denne KORAL gør.chris paarup skrev:se om den formere sig i 2,3,4 stykker de næste 14 dage til 3 uger og hvis den har gjordt det så smid den langt væk, har haft pestanemoner der lignede den du har meget, og troede også jeg havde været heldig med lidt ekstra, end til der begyndte at komme mange flere.....
jo men så bliver i bare mere forvirret lol og nej jeg har ikke pillet den af stenen, kun brækket den anden koral af som den kom medtrine... skrev:Ronny har du ikke af billede af den nu, bare under dagslys istedet?
http://www.advancedaquarist.com/issues/ ... invert.htmHeliofungia actiniformis does form polyp buds, but these are located on the underside of the skeleton, not on the oral surface. This is analogous to the formation of daughter colony buds beneath the polyps in Euphyllia spp.