NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?
Tusind tak hjælpen, nu ved jeg hvad jeg skal lave om aften når lyset er slukket
. Og så tilbage til emnet Pellets ...........

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
http://www.life.illinois.edu/slugcity/movies.htmlMaack skrev:Tusind tak hjælpen, nu ved jeg hvad jeg skal lave om aften når lyset er slukket. Og så tilbage til emnet Pellets ...........
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
hmm - ikke ligefrem positiv læsning. Den ser ikke ud til at blive let at slippe af med 

Jeg har lige skiftet pumpen ud på min reaktor gik fra Aquabee 1000l til en Aquabee. UP2000/1 løfter 3m og nu danser mine biopelles meget mere. Vil lige sig jeg har mine pelles i en JJ fosfat reaktor og den er fyldt med 2kg Biopelles.
Det er den gamle model der både kan bruges som Nitrat og fosfat filter da den har omløb tilbage til pumpe indsuget dette rør har jeg skået af og sat en slange mere på så nu er der istedet 2 stk udgange i toppen fra reaktoren samt en støre pumpe er sat på med det resutat at mine biopelles de er løftet ca 10cm højere op i reaktoren og de danser 4 cm fra bunden og op i toppen. ca 5 cm fra toppen bliver de løftet til så de bliver der inde for en sikkerhed skyld har jeg en tyndfilter svamp i toppen til at fange dem der gerne ville have været ud i sumpen. Svampen i bunden har jeg fjernet helt.
Vil lige tage lidt video af reaktoren i mogen når der er mere lys.
Bliver flowet for stort igenem reaktoren er der en kuglehane på pumpen og en kuglehane på den ene udgang fra reaktoren så jeg kan justere flowet som jeg vil havde det.
Steen
Det er den gamle model der både kan bruges som Nitrat og fosfat filter da den har omløb tilbage til pumpe indsuget dette rør har jeg skået af og sat en slange mere på så nu er der istedet 2 stk udgange i toppen fra reaktoren samt en støre pumpe er sat på med det resutat at mine biopelles de er løftet ca 10cm højere op i reaktoren og de danser 4 cm fra bunden og op i toppen. ca 5 cm fra toppen bliver de løftet til så de bliver der inde for en sikkerhed skyld har jeg en tyndfilter svamp i toppen til at fange dem der gerne ville have været ud i sumpen. Svampen i bunden har jeg fjernet helt.
Vil lige tage lidt video af reaktoren i mogen når der er mere lys.
Bliver flowet for stort igenem reaktoren er der en kuglehane på pumpen og en kuglehane på den ene udgang fra reaktoren så jeg kan justere flowet som jeg vil havde det.
Steen
Senest rettet af spdiving fre 20. aug 2010 01:48, rettet i alt 2 gange.
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Har også lige skruet op for min pumpe idag så mine pellets rigtig kan danse.. ( hvis jeg skruede helt for for få dage siden, så sad de alle sammen bare i toppen af filteret ) Men de virker mere vandfyldte ( tungere ) og så må der sku bare mere blæs på pumpen..
Tror faktisk også jeg hælder et par 100 gram mere i, kører lige nu kun med 200 gram men har jo også kun min lille 400 liters balje..smiler..
Tror faktisk også jeg hælder et par 100 gram mere i, kører lige nu kun med 200 gram men har jo også kun min lille 400 liters balje..smiler..
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
jeg regner med at tilføje 50ML hver anden eller tredje dag til jeg når op på 400 ML ialt
Har du målt dine værdier ??
Både enden du begyndte med pelles og hvad ligger den på nu ??
Steen
Både enden du begyndte med pelles og hvad ligger den på nu ??
Steen
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kalundborg
Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja man skal sku tage det stille og roligt i starten..
Jeg målte mit nitrat til 45 og dagen efter var den allerede nede på 35 så er sikker på at de virker..
Havde så en af mine stream rocks oppe fra vandet, da den var fyldt af bobbel alger, hvilket tog mig en time at fjerne, og stenen kom i vandet igen, og regnede med at nitraten ville stige volsomt, men den er kun 40 idag....
Så i med nogle flere pelletes så lever den sten sku nok snart igen..griner.. Men rigtig meget øv alligevel nu min nitrat var så godt på vej ned..
Men Steen......: Den holder helt sikkert som du tidligere har skrevet at ens pellets kan rykke en nitrat på 30 ned til 0 på en uge eller to..
Så jeg vil igen kalde det vidunder middel.. 7..9..13
Jeg målte mit nitrat til 45 og dagen efter var den allerede nede på 35 så er sikker på at de virker..
Havde så en af mine stream rocks oppe fra vandet, da den var fyldt af bobbel alger, hvilket tog mig en time at fjerne, og stenen kom i vandet igen, og regnede med at nitraten ville stige volsomt, men den er kun 40 idag....
Så i med nogle flere pelletes så lever den sten sku nok snart igen..griner.. Men rigtig meget øv alligevel nu min nitrat var så godt på vej ned..
Men Steen......: Den holder helt sikkert som du tidligere har skrevet at ens pellets kan rykke en nitrat på 30 ned til 0 på en uge eller to..
Så jeg vil igen kalde det vidunder middel.. 7..9..13
Mvh Troels
- Mickey86
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
jeg skal til og starte det op i morgen. Hvor mange gram skal jeg hælde i hvis jeg skal starte op langsomt? har et RSM 130lt
kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.
Det er der vist flere der har

Personligt havde jeg 10 i Nitrat og efter blot 1 uge var den 0.
Men desvære er det ikke lige frem en pisse god ide at fjerne så meget næring på så kort tid har lige fisket 10 stk døde koraller op af vandet. De fleste Acropora samt et par Stylophora pistillata.
Steen
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja vi skal ikke glemme at vores kære hobby kræver tålmodighed og skal have tid til at tilpasse sig alt.. Tid tid og atter tid....smiler..
Mvh Troels
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Geografisk sted: Farum
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Ok lyder godt at der er målbar succes med dem. har bestilt 1000 ml og efter at have læst om dit tilfælde regner jeg med at starte med 200 ml og så langsomt øge mængden.spdiving skrev:kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.
Det er der vist flere der har![]()
![]()
Men desvære er det ikke lige frem en pisse god ide at fjerne så meget næring på så kort tid har lige fisket 10 stk døde koraller op af vandet. De fleste Acropora samt et par Stylophora pistillata.
Steen
Trist med dine koraller

Der er dog en ting der undrer mig lidt mht. hurtige ændringer af værdier. Når vi køber koraller hos forhandlere eller private så sætter vi bare korallerne på plads i vores akvarier med vores værdier. det sker der intet ved jeg har købt flere koraller i brune nuancer der efter at ha kommet i "rent" vand er blevet lillae blå røde osv. men aldrig mistet nogen på den konto.
Hvorfor dør de så når de står i akvariet og værdierne falder langsommere end når de får en lyn ændring ved ny indkøb??
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Jeg har også spekuleret mig gråhåret over det samme!!!! Kloge svar udbedeskenneth145 skrev:Der er dog en ting der undrer mig lidt mht. hurtige ændringer af værdier. Når vi køber koraller hos forhandlere eller private så sætter vi bare korallerne på plads i vores akvarier med vores værdier. det sker der intet ved jeg har købt flere koraller i brune nuancer der efter at ha kommet i "rent" vand er blevet lillae blå røde osv. men aldrig mistet nogen på den konto.spdiving skrev:kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.
![]()
Steen
Hvorfor dør de så når de står i akvariet og værdierne falder langsommere end når de får en lyn ændring ved ny indkøb??

Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
Faktisk et rigtigt godt spørgsmål, du der stiller.kenneth145 skrev:Ok lyder godt at der er målbar succes med dem. har bestilt 1000 ml og efter at have læst om dit tilfælde regner jeg med at starte med 200 ml og så langsomt øge mængden.spdiving skrev:kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.
![]()
Steen
Trist med dine koraller.. har selv lige været igennem en koralskelet opfiskning efter at have brugt noget andet salt end jeg plejer,
Der er dog en ting der undrer mig lidt mht. hurtige ændringer af værdier. Når vi køber koraller hos forhandlere eller private så sætter vi bare korallerne på plads i vores akvarier med vores værdier. det sker der intet ved jeg har købt flere koraller i brune nuancer der efter at ha kommet i "rent" vand er blevet lillae blå røde osv. men aldrig mistet nogen på den konto.
Jeg skal samtidig tilslutte mig at bruger som har konstateret virkningen. Jeg tror at bla. er mig som Steen sender disse

opstart, så hold nu for pokker godt øje med jeres skummerkop, da den vil gå amork de første dage hvis der er høje næringsværdier.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det er lidt vildt at jeres nitrat er forsvundet så hurtigt. Jeg har nu kørt med mine i nogle uger og jeg har stadig 5-10 stykker i nitrat. Jeg har 7-800 ml pellets i min reaktor. Uden at vide det, så tror jeg flowet i reaktoren har en del at skulle have sagt. Umiddelbart vil jeg tro at højere flow giver langsommere virkning. Jeg har (haft) et højt flow og har nu skruet lidt ned for at se om det giver noget pga den længere kontakttid.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Thomaas
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 2006
Jeg kan ikke lige rigtigt finde ud af hvad jeg skal gøre med afgangs vandet fra reaktoren mht. iltning af vandet.
Skal jeg sætte udblæsningen så tæt som muligt (3cm) ved indsugningen til skummerpumpen. Eller bare i samme kammer som skummeren står i?
Lige pt. sidder afgangen så tæt som muligt på skummerpumpen. Jeg vil tro den suger ca 50-60% af vandet fra reaktoren ind i skummeren.

Uploaded with ImageShack.us

Skal jeg sætte udblæsningen så tæt som muligt (3cm) ved indsugningen til skummerpumpen. Eller bare i samme kammer som skummeren står i?
Lige pt. sidder afgangen så tæt som muligt på skummerpumpen. Jeg vil tro den suger ca 50-60% af vandet fra reaktoren ind i skummeren.

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Så er har jeg taget lidt video og billeder af min ombygget JJ reaktor så den kan indholde 2kg Biopelles.
Billeder kan se i min tråd.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 59#p363359
[video][/video]
Steen
Billeder kan se i min tråd.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 59#p363359
[video][/video]
Steen
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Ser godt ud steen, Har du gjort dig nogle erfaringer om det har bedre virkning ved højt flow kontra lavt flow ?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Nej det har hele tiden virkket som det skulle. Grunden til at jeg har sat en støre pumpe på og lavet reaktoren om var at mine Biopelles de pakkede og de begyndte at lugte lidt. Så enden jeg fik en støre pumpe på måtte jeg lige tage og rode rundt i dem 1 gang om dagen for at løsne dem.
Steen
Steen
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
spdiving skrev:Nej det har hele tiden virkket som det skulle. Grunden til at jeg har sat en støre pumpe på og lavet reaktoren om var at mine Biopelles de pakkede og de begyndte at lugte lidt. Så enden jeg fik en støre pumpe på måtte jeg lige tage og rode rundt i dem 1 gang om dagen for at løsne dem.
Steen
jeg havde også det problem med at de pakker. jeg har valgt at sætte en time på og slukke for pumpen i et minut hver 15 minut
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Hva effekt opnår du ved dette ?henrikp skrev:spdiving skrev:Nej det har hele tiden virkket som det skulle. Grunden til at jeg har sat en støre pumpe på og lavet reaktoren om var at mine Biopelles de pakkede og de begyndte at lugte lidt. Så enden jeg fik en støre pumpe på måtte jeg lige tage og rode rundt i dem 1 gang om dagen for at løsne dem.
Steen
jeg havde også det problem med at de pakker. jeg har valgt at sætte en time på og slukke for pumpen i et minut hver 15 minut
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
når pumpen sætter igang igen løsner det pillerne
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4000 Roskilde
Nu er jeg rimelig forarget over en kommentar fra saltvandsbutikken i deres nye reklame. Er der overhovedet noget hold i det de påstår. Jeg har googlet og googlet og kan overhovedet ikke se noget som helst hold i det de siger at der er nogen pellets der udgiver farlige toxiner. Tror bare de vil have at man kun køber deres NP biopellets og man skal undgå Vertex der har virket glimrende hos mig. Jeg har da kun hørt om NP pellets har haft en fejlproduktion som var af ringere kvalitet og det er en forlængst overstået kapitel. Hvis man startede med Fuld knald på Vertex eller NP ville det stadig potentielt være for stort en omvæltning i baljen og der kunne man på begge mærker miste koraller. Er der for lidt flow med begge mærker rådner de begge og udgiver begge hydrogensulfid gas. Såvidt jeg har læst mig til på et amerikansk forum som jeg selvfølgelig ikke kan finde nu at der er 4 forskellige mærker som kommer fra samme samlebånd heriblandt NP som startede det oprindeligt og efterfølgeren Vertex probiopellets. Synes det er et ringe eksempel fra forhandleren for at lokke kunder til sig. Jeg vil gerne have Dokumentation for det de påstår så et svar udbedes gerne fra saltvandsbutikken om hvor de har den påstand fra
Tak!
Tak!
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg må indrømme at jeg tænkte det samme. Lidt et cheap-shot synes jeg også.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- clasen
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Er rimelig overbevist også det er noget fis. De er hvis bare bange for noget kunkurrence! Som sagt Cheap shotjens lyn skrev:Nu er jeg rimelig forarget over en kommentar fra saltvandsbutikken i deres nye reklame. Er der overhovedet noget hold i det de påstår. Jeg har googlet og googlet og kan overhovedet ikke se noget som helst hold i det de siger at der er nogen pellets der udgiver farlige toxiner. Tror bare de vil have at man kun køber deres NP biopellets og man skal undgå Vertex der har virket glimrende hos mig. Jeg har da kun hørt om NP pellets har haft en fejlproduktion som var af ringere kvalitet og det er en forlængst overstået kapitel. Hvis man startede med Fuld knald på Vertex eller NP ville det stadig potentielt være for stort en omvæltning i baljen og der kunne man på begge mærker miste koraller. Er der for lidt flow med begge mærker rådner de begge og udgiver begge hydrogensulfid gas. Såvidt jeg har læst mig til på et amerikansk forum som jeg selvfølgelig ikke kan finde nu at der er 4 forskellige mærker som kommer fra samme samlebånd heriblandt NP som startede det oprindeligt og efterfølgeren Vertex probiopellets. Synes det er et ringe eksempel fra forhandleren for at lokke kunder til sig. Jeg vil gerne have Dokumentation for det de påstår så et svar udbedes gerne fra saltvandsbutikken om hvor de har den påstand fra
Tak!

[center]Støt alle butikker i DK og også Holland:)[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Og dog..
http://shop.malawicarsten.dk/product.asp?product=7297
Der er flere forhandlere, både indenrigs og udenrigs der skriver dette. Så måske er der noget om snakken?
http://shop.malawicarsten.dk/product.asp?product=7297
Der er flere forhandlere, både indenrigs og udenrigs der skriver dette. Så måske er der noget om snakken?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Citat fra en Asiatisk side:

Link:
http://www.chuisui.com/viewthread.php?tid=13882
De siger ikke direkte noget om farlige kopier, men indirekte forståelse virker vel ogsåNP-REDUCING BIOPELLETS ARE CERTIFIED FREE OF ANY TOXINS FOR MARINE WATERSYSTEMS BY 2 INDEPENDAND LABORATORIES. Make sure you get the original NP Reducing BioPellets. Our success hasn't been unnoticed by competitors

Link:
http://www.chuisui.com/viewthread.php?tid=13882
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200