Mht. koral foder, har jeg givet et skvæt plankton en gang imellem. men syntes meningerne herinde er delte mht vigtigheden i at fodre korallerne.
mathiaskehlet skrev:Hvis dine værdier er fine er der vel intet galt med vandet.....
Hvilke koraller taler vi om og hvad har du af lys?
Hilsen Mathias
spax skrev:Hvis du selv siger dine værdier er lige til højre benet, så er det jo ikke postevandet, som der er noget i vejen med. Men hvad hvilken test har du taget?
Med mindre du har nogle solkoraller, er fodring af korallerne helt ligegyldigt, for langt de flestes vedkommende.ovdal79 skrev:Mht. koral foder, har jeg givet et skvæt plankton en gang imellem. men syntes meningerne herinde er delte mht vigtigheden i at fodre korallerne.
ovdal79 skrev:Men er blevet fortalt at alle koraller skal have madpakke:-)
Mine hqi er vel omkring 10 måneder gammel, og rørene ved jeg ikke helt? Mine reeflux hqi har et "temmeligt" blåt skær, hvilke jeg nu syntes er fedt, men har set andre pærer der næsten er helt hvide/gule. Disse gav også ekstrem meget varme ift. mine reeflux. Hvad bruger i af pærer???
Carsten skrev:ovdal79 skrev:Men er blevet fortalt at alle koraller skal have madpakke:-)
Mine hqi er vel omkring 10 måneder gammel, og rørene ved jeg ikke helt? Mine reeflux hqi har et "temmeligt" blåt skær, hvilke jeg nu syntes er fedt, men har set andre pærer der næsten er helt hvide/gule. Disse gav også ekstrem meget varme ift. mine reeflux. Hvad bruger i af pærer???
Hvem er det som har fortalt dig at koraller skal have noget foder??
Der er en grund til at de har zoochateller. Det er dem der producerer den næring de skal have.
T5 rør skal optimalt skiftes ca hver 6 måned - men det er optimalt.
Jeg bruger selv reeflux 12000 pærer, og der er lyset ikke så blåt, men det kommer også meget an på den ballast der er monteret.