jeg forstørret det sidste billed op på min skærm og vi er enige om det drejer sig om to forskellige "ting"
den til venstre ligner en knappolyp hvis du googler palythoa eller protopalythoa ser du problemet at gøre id på dem,så der må du nok også nøjes med noget i retningen som zoanthidea.som alle anemoner kan de brede sig agressivt med naboer,bliver det problem kan du kalke dem(calsium hydroxid) eller enda værre sodium hydroxid,du fylder en test kanyle med opløsningen 50/50 vand,slukker for pumperne og belægger polypperne samt derpå indsuger resterne med sprøjten når de ser medtaget ud,virker også på hydroider,aiptasia,majano...
"skiven" ser intresant ud og kunne være spænnende med bedre billeder,det jeg umiddelbart tror det kan være,er en fungidae som lever fastsiddende som små det er også nogle få arter der gør det hele livet,men det er mange slags fungiidae,dem jeg tænker på er en art som lever på grundtvand og som sagtens kan være blaffet med dine sten>fungia fungites
her er et par billeder så du kan se ideen i det.
her sidder små individere fast på et løst siddende skelet af en stor fungia sp,det er så en anden art
fungia fungites
http://www.google.dk/search?client=safa ... HKOOCqzakN
men det er blot en gisning,udfra det vedlagte billed