hej
jeg slukkede lyset her til aften, og tog en lygte frem for at se hvilken slags dyr der var og fandt over dette dyr..
er der nogen som kan forklare hvilken slags det er?
hvad er dette?
- herzberg
- Rev haj

- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: hvad er dette?
Det vil jeg også sige.ronny.w skrev:En børsteorm ?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
ole kekkonen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: hvad er dette?
børsteorme med hvide børster er i familien amphinomidae,det kan nok ikke bruges til så meget da id generelt bliver gjort på hovedregionen,sidder der en lysende rød plet der kan det være en hermodice carunculata som ikke er reefsafe,men det er sikkert en ganske almindelig eurythoe complanata,de er røde til orange blege samt grålig i farven,fra hovedet er det et fladt område som strækker sig helt tilbage til et par segmenter over ryggen,de har nogle orange gælder som kan være svære at se som sidder ved børstene,formen på ormen er også oval..
når det er sagt,så er det også tale om hvorvidt eurythoe complanata er udbredt eller blot en kompleksitet af morfologiske lignende arter
når det er sagt,så er det også tale om hvorvidt eurythoe complanata er udbredt eller blot en kompleksitet af morfologiske lignende arter