Greves 1000 liters balje. Nu med yngel side 25.
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: Greves 1000 liters balje.
Jeg har også kun anemone i refugiet, de er umulige at styre i et stort rev-system efter min erfaring. Jeg har 5 forskellige euphylia-typer og klovnene har nok at boltre sig i (-:
SPS : Stability provides succes
Mine klovnfisk går i et 425l sammen med en håndfuld skiveannemoner og agler da det også bruges som refugie. Af cirk er der kun 2x4500l som sider oppe under overfladen.
Så hvor annemonen selv vil side har jeg været ligeglad med da der ikke har været noget at tage hensyn til.
Steen
Så hvor annemonen selv vil side har jeg været ligeglad med da der ikke har været noget at tage hensyn til.
Steen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Koldig
Hva var det for noget maling du havde brugt til at male din væg med Steen?
Jeg fik sku lige bygget lidt i weekenden , der var tilbud på gips plader, så vi blev lige en væg rigere derhjemme, ku sku ik vente efter jeg havde set dit projekt hehe..
Jeg fik sku lige bygget lidt i weekenden , der var tilbud på gips plader, så vi blev lige en væg rigere derhjemme, ku sku ik vente efter jeg havde set dit projekt hehe..

Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
Lækkert at høre i er kommet igang.
Jeg har brugt flugger træmaling sort glans 50. Min væg består af MDF plade.
Inde i akvarie rumet er der brugt gips plader som ikke er behandlet med noget. De står rå.
Men fis ned til Flugger og hør dem hvilken malling der vil give samme resultat på gips.
Steen
Jeg har brugt flugger træmaling sort glans 50. Min væg består af MDF plade.
Inde i akvarie rumet er der brugt gips plader som ikke er behandlet med noget. De står rå.
Men fis ned til Flugger og hør dem hvilken malling der vil give samme resultat på gips.
Steen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Koldig
Det er det jeg gør.. ska nok lige smide lidt billeder op engang når malingen er kommet på.. 

Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Jeg har da' nogle meget smukke Manjano anemoner du gerne må få!!spdiving skrev:Så blev fosfatfilteret tømt og der kom Biopellets i istedet for. Jeg har igår måtte smide min nye annemone ud da den var begyndt at gå i opløsning. Så jeg traf et hurtigt valg og den røg ud. Det er nr 2 annemone på kort tid der går i opløsning.
Min nitrat ligger på 10 i dag så nu må vi se hvordan det vil går med de biopellets. Håber på det bedste.
Så efter 2 forsøg med annemoner tror jeg ikke på at jeg gider den 3 gang så nu må jeg finde en anden løsning.
Måske bliver det en Euphyllia glabrescens der skal prøves eller en gummi annemone så sker der sgu ikke flere ulykker...haha
Steen

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
haha....Det tror jeg gerne har læst din tråd...Vi kan bytte jeg har nogle glasroser hvis det er .... haha
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Haha hvorfor gjorde du dog så ikke det for 3-4 år siden istedet for at bruge 3-4 år på at overtale hendespdiving skrev:Jeg fylder bare en sixpack på konen så er hun til at tale med![]()
Steen

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
En lille update selv om det er en lidt trist tid med en masse døde SPS koraller og uhældet med mine Biopelles som jeg fik sat igang med for stor en mængde.
Men efter at have forsøgt med 2 annemoner til mine klovnfisk (Amphiprion clarkii) som døde efter kort tid i akvariet er det afligevel lykkes at få mine klovnfisk til at lægge æg.
Lige et par billeder og undskyld at de er i en lidt ringe kvalitet men jeg har valgt ikke at rense ruden da jeg hellere vil have at de får lidt fred.
Steen
Men efter at have forsøgt med 2 annemoner til mine klovnfisk (Amphiprion clarkii) som døde efter kort tid i akvariet er det afligevel lykkes at få mine klovnfisk til at lægge æg.
Lige et par billeder og undskyld at de er i en lidt ringe kvalitet men jeg har valgt ikke at rense ruden da jeg hellere vil have at de får lidt fred.
Steen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Fedest gamle!!!
Så må vi se om du kan få gang i ungerne!
Så må vi se om du kan få gang i ungerne!

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Jep ... Jeg er klar til at tage imod dem. Lige så snart de er klægget.
Steen
Steen
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Tillykke med det
Mine ocellaris har også lagt æg fast i er års tid nu, men efter mit varmecrash er de stoppet igen. Men de kommer nok igang igen vil jeg tro.

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Tak herzberg.
Som sagt er de indkøbt for at forsøge noget yngel. Hjuldyrreaktor er oppe at køre samt yngel akvarie. Så jeg venter nu bare på at de klægger...haha
Hvad med dig herzberg du skal ikke prøve at få noget mere ud af at de lægger æg ?
Steen
Som sagt er de indkøbt for at forsøge noget yngel. Hjuldyrreaktor er oppe at køre samt yngel akvarie. Så jeg venter nu bare på at de klægger...haha
Hvad med dig herzberg du skal ikke prøve at få noget mere ud af at de lægger æg ?
Steen
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
så lykkes det dig endelig og få dem til at smide nogle æg super godt så er det bare at få holdt hjuldyrs produktionen i højeste gir. vis der er noget jeg kan hjælpe dig med så siger du bare til

Jeg ved ikke lige hvad der sker men jeg kan sgu ikke se de hjuldyr jeg har i reaktoren...haha
Så den skal lige tømmes og genstartes igen. Jeg har 2x2l mørk plankton klar jeg har dyrket ved siden af til at genstarte med.
Steen
Så den skal lige tømmes og genstartes igen. Jeg har 2x2l mørk plankton klar jeg har dyrket ved siden af til at genstarte med.
Steen
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9800 Hjørring
ser rigtig fint ud dit. men skulle væggen ik være hvid ?? 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Steen,
Tillykke med at de endelig ligger æg
Håber, at det bliver til noget

Tillykke med at de endelig ligger æg

Håber, at det bliver til noget

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]
Mixtur skrev:ser rigtig fint ud dit. men skulle væggen ik være hvid ??
haha...Måske næste gang brliver den hvid ellers finder jeg en anden farve.
Steen
Marco R skrev:Hej Steen,
Tillykke med at de endelig ligger æg![]()
Håber, at det bliver til noget![]()
Det håber jeg sgu også.
En lille update af æggene. Nu vare det nok ikke længe før de klægger. Har fået afvide der ca går 6-7 dage efter de er lagt og man skulle kunne se det på øjene af dem.
Steen
Så blev der hevet 10 stk døde koraller op af baljen efter uhældet med mine Biopelles.
De fleste er SPS koraller som ikke har klaret det samt en rød Protula bispiralis (Hard Tubeworm).
De fleste Acropora var omkring 10cm så det er sgu noget der har kunne ses da de blev taget op af vandet den største målte 30cm men havde lange tønde grene.
Det gik også ud over mine 2 stk Stylophora pistillata i lella og i orange desvære.
Et par billeder af de søglige rester som stadig lider.
Steen
De fleste er SPS koraller som ikke har klaret det samt en rød Protula bispiralis (Hard Tubeworm).
De fleste Acropora var omkring 10cm så det er sgu noget der har kunne ses da de blev taget op af vandet den største målte 30cm men havde lange tønde grene.
Det gik også ud over mine 2 stk Stylophora pistillata i lella og i orange desvære.

Et par billeder af de søglige rester som stadig lider.

Steen
Men vi skal da også lige have et par af dem der så også ser friske ud igen
Steen

Steen
En lille update af mine klovnfiske æg som er 8 dage gamle nu kan man se deres øjene lidt tydligere.
Steen
Steen
En lille video af mine Biopelles som danser i min JJ reaktor. Reaktoren er lavet lidt om. Har udskiftet pumpen til en Aquabee UP2000/1 og skåret røret af så reaktoren ikke har et omløb da den før i tiden kunne køre som Nitratfilter. Så nu har den istedet 2 udgange i toppen.
[video][/video]
Steen
[video][/video]
Steen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Synes du ryster lidt på hænderne under optagelsen 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Ja. kunne få plads til stativet og gad heller ikke at kæmpe med det derfor blev det håndholdt...
Vil lige sige at de fiser skam rundt i reaktoren for så meget ryster jeg nu heller ikke på hænderne.
Steen

Vil lige sige at de fiser skam rundt i reaktoren for så meget ryster jeg nu heller ikke på hænderne.

Steen
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Hej Steen
Ser sgu godt ud med det filter, og godt du ikke skulle op på bare 100ml mere da dit filter ser ud til at køre med maks indhold medde 2000ml.
Ses i morgen du gamle
Ser sgu godt ud med det filter, og godt du ikke skulle op på bare 100ml mere da dit filter ser ud til at køre med maks indhold medde 2000ml.
Ses i morgen du gamle

Ja det er sgu godt der ikke skal flere pelles i reaktoren....hehe
Ja vi ses imorgen.
Steen
Ja vi ses imorgen.
Steen
Her til aften stod begge klovnfisk og ventelerede æggene mere end de plejer så jeg går ud fra at det er meget normalt lige enden æggene de klægger for en ½ time siden skete det sgu og på 6 min var alle unger klægget og plenten hvor æggene var er der ikke flere tilbage og akvariet det vrimler med unger..hehe
Fik lige snuppet et enkelt billede.
Steen
Fik lige snuppet et enkelt billede.
Steen
Håber videoen kan bruges selv om det er piv uskarpt det er umugligt at fokusere på de små unger.
[video][/video]
Steen
[video][/video]
Steen