hellfish skrev:update? af alle dine systemer

Hej Hellfish.... Ja det er vist på tide... Der er åbenbart gået små 3 år siden sidst
Jeg syntes vi skal gå de ca. 3 år tilbage og så ta den der fra...
Det shal lige siges at min HD døede så det er kun mobil foto jeg har af akvariet..
Som jeg har skrevet så kiggede kæresten og jeg efter hus og akvariet kørte jo bare der ud af....
Ja det hele voksede fint
Så fandt kærsten og jeg en fint lille landejendom, som vi købte. det var renoveret i 2008 så der skulle bare lige lidt maling osv. til så var det klar til akvarie og det hele.
Jeg indragede et værelse på 16kvm. til midlertidig akvarie værelse indtil det hele var klar...!
Den store flyttedag kom. jeg havde flyttede akvarie før, så syntes jeg havde styr på det hele.... MEN en del af korallerne var vokset så meget at de umuligt kunne komme op af akvariet. så med tåre i øjne måtte jeg forsøge at dele dem. Det blev til mange mindre koraller i steder...
Det hele endte med nødopstart af flere akvarier for at få plads til korallerne. Temperaturen var også faldet så det tog hårdt på både koralder og fisk. Men det gik nogenlunde
Planen var faktisk et STORT akvarie som kunne ses både fra køkkenet og stuen. ruden i køkkenet skulle være ca. 2,5 meter lang det samme for stuen. Altså ca. 4000 L. display
Men det skulle vise sig at huset ikke var renoveret i 2008. Så de penge der skulle bruges på akvariet er for længe siden brugt i mit livs renoverings helvede.
Tiden som skulle bruges på akvarie er bruge på renovering. jeg var bare glad for at jeg havde computer på akvarierne. Men det skulle vise sig at en doserings computer med periodisk fejl hurtig han lave meget lort i den. Det resulterede i en masse død af div. koraller. det endte med at jeg gik fra 4 og ned til 2 akvarier. De er stadig mærket efter doserings computerens fejl....
Jeg har været tæt på at opgive det hele flere gange, men kæresten har hjulpet og støttet mig, så planen for et støre akvarie er ikke opgivet. Men det bliver slet ikke i den oprindelige størrelse...