Kære forum medlemmer..
Har længe lagt mærke til at der dannede sig nogle rødlige kalkalge agtige ting i min lille tank, og her til aften opdagede jeg at en rød plet har sat sig lidt ind over en af mine elskede koraller, og kan se den ikke kan lide det ( skar den straks væk ) men spørgsmålet er hvad det er for noget og hvor det kommer fra....?
Syntes ikke bare at det er nok at fjerne dem mekanisk, vil vildt gerne vide hva det er og måske endda årsagen til hvorfor de kommer og om det virkelig er til skade for korallerne..
Har desvære ikke mulighed for billeder af det grundet alt alt for meget arbejde, så håber i kan bruge fantasien lidt..griner..
Underlige rødlige kalkalger
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Underlige rødlige kalkalger
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Re: Underlige rødlige kalkalger
God pointe Carsten..
Men hvad dælen kan det så være, hele min tank er fyld med kalkalger nu efter to måneders brug af CO2 og kalkreaktor, men de her rødlige kalkalger lignende tingester sætter sig lidt hvor de vil..
Kunne det være de her dino flager som der er tråde om her inde..?
Fuck hvor gad jeg bare godt nogle gange at vi kunne samles alle sammen og betale eller et eller andet og så bare få hele saltvands videnen.. ( ret umuligt og også kedeligt i længden ) men ville nyde at lytte til sådan en erfaren akvarist som dig.. og bare suge til mig af alt muligt viden..
En lille griner....
En dag jeg fortalte en jeg købte et akvarie af som ikke vidste så meget om klovne fiskens symbiose med en anemone blev kæresten sku helt varm i ....... og syntes det var vildt frækt at jeg pludselig lød så klog.. Tænk hva ord kan gøre ved kvinder og så spilder vi penge på blomster..hehe
Men hvad dælen kan det så være, hele min tank er fyld med kalkalger nu efter to måneders brug af CO2 og kalkreaktor, men de her rødlige kalkalger lignende tingester sætter sig lidt hvor de vil..
Kunne det være de her dino flager som der er tråde om her inde..?
Fuck hvor gad jeg bare godt nogle gange at vi kunne samles alle sammen og betale eller et eller andet og så bare få hele saltvands videnen.. ( ret umuligt og også kedeligt i længden ) men ville nyde at lytte til sådan en erfaren akvarist som dig.. og bare suge til mig af alt muligt viden..
En lille griner....
En dag jeg fortalte en jeg købte et akvarie af som ikke vidste så meget om klovne fiskens symbiose med en anemone blev kæresten sku helt varm i ....... og syntes det var vildt frækt at jeg pludselig lød så klog.. Tænk hva ord kan gøre ved kvinder og så spilder vi penge på blomster..hehe
Mvh Troels
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er du helt sikker på at det er kalkalger og ikke planarier du har fået fyldt akvariet med??
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... ogemma.htm
De kan nemlig godt sidde så tæt at de totalt dækker stenene. Og tager temmeligt meget af lyset. Da mit angreb var på sit højeste, kunne jeg se forskel på om jeg havde suget dem eller ej.
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... ogemma.htm
De kan nemlig godt sidde så tæt at de totalt dækker stenene. Og tager temmeligt meget af lyset. Da mit angreb var på sit højeste, kunne jeg se forskel på om jeg havde suget dem eller ej.
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nej det er en kalk agtig ting som virkelig er hård og skalskæres væk..
Har planaria og bruger din metode med at suge igennem en slange og lader så vandet løbe gennem et filter og ned i sumpen så jeg kan gøre det flere timer hvis jeg vil uden der mangler vand i hoved tanken..
Hader planaira.. Det er sku noget gud eller en eller anden har skabt i stor vrede..
Må tjekke mine nuværende akvarie billeder igennem og se om jeg kan finde et par billeder af skidtet..
Hver gang jeg slipper af med et problem i min tank kommer det sku et nyt ugen efter, men sjovt nok har jeg ikke opgivet hobbyen endnu, men nyder det at bliver klogere og klogere på denne for mit vedkommendes skyld, elskede verden....
Har planaria og bruger din metode med at suge igennem en slange og lader så vandet løbe gennem et filter og ned i sumpen så jeg kan gøre det flere timer hvis jeg vil uden der mangler vand i hoved tanken..
Hader planaira.. Det er sku noget gud eller en eller anden har skabt i stor vrede..
Må tjekke mine nuværende akvarie billeder igennem og se om jeg kan finde et par billeder af skidtet..
Hver gang jeg slipper af med et problem i min tank kommer det sku et nyt ugen efter, men sjovt nok har jeg ikke opgivet hobbyen endnu, men nyder det at bliver klogere og klogere på denne for mit vedkommendes skyld, elskede verden....
Mvh Troels