RSM 130 overløbskop montering - ASAP HELP :)

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

RSM 130 overløbskop montering - ASAP HELP :)

Indlæg af Bingocaller »

Er lige kommet hjem og skal til at montere den overløbskop jeg har købt til mit RSM 130 (Det er samme kop som sidder i 130 D)

Men hvordan skal den monteres? Har fået kilkket den på den kam der allerede sidder - men hvad med højden? Skal den sidde så højt som muligt eller hvordan? Hvis jeg sætter den så højt som muligt (Så den rammer topplastikken på den gamle kam) - så pumper mine powerheads vand/luft ind og begynder at lave bobler (har lige fyldt lidt ekstra vand på og det holdt op - men det nytter jo ikke at hvis der fordamper 10 ml vand så begynder de at lave bobler - har ikke nogen osmolator) - og hvis jeg sætter den bare på selve overløbskammen hvor jeg har lyst - ja så hæver hele den eksisterende kam + koppen sig ud af den slot hvor kammen sidder ( som om det hele flyder op) ?

Gør jeg noget galt - eller kræver sådan en kop bare at der er masser af vand i 24/7 - den gamle kunne jo godt klare at vandspejlet faldt 5 - 10 mm?

Håber I kan hjælpe

:beer:
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: RSM 130 overløbskop montering - ASAP HELP :)

Indlæg af Stig Jest »

Den skal sidde i en højde, så vandet "løber " ned i den hele tiden. dvs. så vandspejlet er 1 cm lavere inde i koppen end udenfor.
Så skal den bare sidde så højt, som du ønsker vandstanden i tanken.
Du skal nok regne med at efterfylde lidt oftere.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg havde den skubbet helt op... fik du den renset godt af.
Den var jo lidt nasty i det herfra....
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Ja har sat den helt oppe - men det er som om den "flyder" og hiver derved den gamle kop ud af baggrunden - må se om jeg ikke kan få fikseret den gamle rist på en eller anden måde så den bliver siddende nede.

Yes Yes - den er blevet ren - pakkede den ind i t papir og hældte eddike på den - ög den røg i igår så god som ny :)

Starter mit VSV projekt op idag tror jeg - starter med 0.1 ml - passer det ikke meget godt Anders?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg har svaret på pb ang. vsv!

min sad kun på gitteret og den gamle kop var fjernet helt... nu har jeg kun gitteret tilbage! da mit "overløb" sidder ommme bagved på spandpumpen.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"