VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Hvor gamle bliver eremitkrebs?
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: næstved
Hvor gamle bliver eremitkrebs?
Over de seneste 2 måneder har jeg fundet 3 af mine eremitkrebs døde.
Fisk og koraller har det fint, og der har ikke været udsving i mine værdier. akvariet er 125 l + sump og jeg har nu 3-4 eremitkrebs.
Jeg fodrer udelukkende med artemia, da jeg p.t. kun har en scooter blenny foruden eremitter og koraller.
Hvor gamle bliver sådan nogle krebs, og kan de finde på at slå hinanden ihjel?
De fulgte med da jeg købte akvariet, så jeg kender ikke deres alder, men formoder, at de nok er et par år eller lign. de fleste af dem.
Fisk og koraller har det fint, og der har ikke været udsving i mine værdier. akvariet er 125 l + sump og jeg har nu 3-4 eremitkrebs.
Jeg fodrer udelukkende med artemia, da jeg p.t. kun har en scooter blenny foruden eremitter og koraller.
Hvor gamle bliver sådan nogle krebs, og kan de finde på at slå hinanden ihjel?
De fulgte med da jeg købte akvariet, så jeg kender ikke deres alder, men formoder, at de nok er et par år eller lign. de fleste af dem.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Re: Hvor gamle bliver eremitkrebs?
Er du sikker på at de er døde? Eremitter skifter "skald" så der kan sagtens ligge noget der ligner en død eremit, men det er bare dens gamle skald du finder. Krabber er ret hårdføre
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Yes det slår hinanden ihjel - hvis den ene synes om en andens hus - ja så er der kamp - oftest ser man dog ikke døde krebs - da de er guf for fisk når de er ude af deres hus
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Ja, det var med blød bagkrop og det hele, så der var desværre ingen tvivl...MMartin skrev:Er du sikker på at de er døde? Eremitter skifter "skald" så der kan sagtens ligge noget der ligner en død eremit, men det er bare dens gamle skald du finder. Krabber er ret hårdføre
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Møgdyr! Man skulle synes, at de kunne nøjes med dem der var - Jeg har en del tomme skaller liggende rund omkring på bunden, som passer i størrelsen.Bingocaller skrev:Yes det slår hinanden ihjel - hvis den ene synes om en andens hus - ja så er der kamp - oftest ser man dog ikke døde krebs - da de er guf for fisk når de er ude af deres hus
Jeg har som sagt kun en scooter blenny, så den har nok ikke været interesseret.
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Jeg havde i øvrigt overvejet om de dræbte hinanden for skallerne, men problemet er, at jeg ikke har kunnet konstatere om den nye, tomme skal tilhører den der er død, eller om en af de andre har skiftet.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg har ikke set nogle data om alder specifikt på disse dyr,men små krabber har en levetid optil 5-10 år så det passer måske også meget godt på små eremitkrebs..
iøvrigt her er en intresant artikkel som forklarer skal bytte
http://mattsoniak.com/2010/07/12/shell- ... al-estate/
- dybet
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2002
Jeg har selv mistet 3 snegle i løbet af en uge.
Tror mest på at temperatursvingningerne har været for meget i det varmevejr. Ellers er de døde af sult.
Tror mest på at temperatursvingningerne har været for meget i det varmevejr. Ellers er de døde af sult.
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Jeg må med skam indrømme, at der røg en dannebrogsreje og en eller to eremitter pga. varmen, inden jeg fik sat en ordentlig blæser op. Pinligt og flovt, Men der er ikke meget at gøre ved det.
De sidste par uger har temperaturen været stabil på ca. 25-26 grader, så jeg tvivler på, at jeg kan skyde skylden for det sidste dødsfald på temperaturen.
De sidste par uger har temperaturen været stabil på ca. 25-26 grader, så jeg tvivler på, at jeg kan skyde skylden for det sidste dødsfald på temperaturen.
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
ole. skrev:jeg har ikke set nogle data om alder specifikt på disse dyr,men små krabber har en levetid optil 5-10 år så det passer måske også meget godt på små eremitkrebs..
Tak skal du have Ole. Jeg havde godt på fornemmelsen, at det var dig, man skulle have på banen med et spørgsmål så specifikt som alder på eremitkrebs.