Mit overløb larmer
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: Mit overløb larmer
Nå.. Det skiftevis slupre i luftslangen, og spytter vand ud af den 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Flyt lidt rundt på slangen, det virker alle steder jeg har gjort det og vand kommer der ikke ud af den, da den suger luft ned i luftslangen.
Prøv se om du kan centere den, hvor vandet i røret lige som laver lidt alla en sky pumpe ( bare i vand hahaha )
Prøv se om du kan centere den, hvor vandet i røret lige som laver lidt alla en sky pumpe ( bare i vand hahaha )
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg har lige hængt det lille stykke lufttube op med lidt vægt i bunden så det bliver lige. Så må jeg lege med det i morgenronny.w skrev:Flyt lidt rundt på slangen, det virker alle steder jeg har gjort det og vand kommer der ikke ud af den, da den suger luft ned i luftslangen.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- M.G.Larsen
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4050 Skibby
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Skibby
Han$en skrev:Kører du med et enkelt nedfalds rør også kun?M.G.Larsen skrev:Kører hverken durso eller andre fancy tricks i mit overløb...
Har såmænd efter en snak med carsten fre decocean, skåret røret af ca. 10 cm. længere nede.
Regulerer så vandstanden i overløbet med min kugleventil nede ved sumpen, og beholder fuldt flow på min returpumpe.
Har ingen problemer med at pumpe 3000 l/t gennem 25mm røret. Må faktisk have ventilen ca 1/3 lukket.
Er der nogle der mener denne metode fejler noget?
Ja jeg kører med et enkelt rør...
Har ikke fået det gjort endnu, men skal ha lagt tagrendenet over hele overløbet, så ting der er store nok til at sætte sig fast, ikke kan komme derind.
Men er ikke så bekymret... Kammeret til returpumpen er ikke stort nok til at akvariet vil blive oversvømmet. Pumpen der kører tør er jeg langt mere bekymret for hvis noget skulle blokere mit nedløb.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Du kan eventuelt lige se hvor langt enden af luftslangen går ned i dit rør. jeg ved faktisk ikke om det måske kan blive for langt. så ideen med at den suger luft ned forsvinder.Han$en skrev:Jeg har lige hængt det lille stykke lufttube op med lidt vægt i bunden så det bliver lige. Så må jeg lege med det i morgenronny.w skrev:Flyt lidt rundt på slangen, det virker alle steder jeg har gjort det og vand kommer der ikke ud af den, da den suger luft ned i luftslangen.
Men jeg har på fornemmelsen at det er der problemmet måske ligger.
Prøv løft slangen lidt op manuelt og hold den, for at se om jeg "måske" ikke har ret
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det hedder en vortex.ronny.w skrev: Det kan så godt være at du skal rykke lidt rundt på luftslangen, så denne får fat i spiralen inden i røret ( spiralen af vandet ) (aner ikke hvad det hedder, håber dog du ved hvad jeg mener )
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Carsten skrev:Det hedder en vortex.ronny.w skrev: Det kan så godt være at du skal rykke lidt rundt på luftslangen, så denne får fat i spiralen inden i røret ( spiralen af vandet ) (aner ikke hvad det hedder, håber dog du ved hvad jeg mener )
Yup det er lige det det hedder

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg vil prøve at rode lidt med det her i løbet af dagen, og se hvad jeg kan finde frem til 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Hvordan gik det?
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg er en meget sløv og doven mand - Skal lige tage mig sammenleifkrarup skrev:Hvordan gik det?

Det bliver dog nok først senere i aften - Jeg skal ud til Musiker her inde fra inden længe, og pludre..

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Du mener give moralsk opbakning til en slagen mand, hehe!Han$en skrev:Jeg er en meget sløv og doven mand - Skal lige tage mig sammenleifkrarup skrev:Hvordan gik det?
Det bliver dog nok først senere i aften - Jeg skal ud til Musiker her inde fra inden længe, og pludre..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jo sådan kan vi sgu også greje den - Men du må jo bare op på hesten igen! Jeg har et 54L der lige er noget for dig! Så bytter vi da bare ligeMusiker skrev:Du mener give moralsk opbakning til en slagen mand, hehe!

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200