Mærkelig kardinalfisk
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Tåsinge
Mærkelig kardinalfisk
Hej
Her til morges opdagede jeg at min enlige kardinalfisk har nogle æg hængende ud af bagenden. Det undrer mig meget at fisken lægger æg når der ikke er nogen han tilstede. Kan det lade sig gøre at den selv befruger æggene og så opsamler dem i munden? Eller skal der være en han tilstede?
Synes at det er meget mærkelig opførsel, og havde godt lagt mærke til at den var blevet utrolig tyk her på det sidste.
Er der andre der har oplevet det samme?
Her til morges opdagede jeg at min enlige kardinalfisk har nogle æg hængende ud af bagenden. Det undrer mig meget at fisken lægger æg når der ikke er nogen han tilstede. Kan det lade sig gøre at den selv befruger æggene og så opsamler dem i munden? Eller skal der være en han tilstede?
Synes at det er meget mærkelig opførsel, og havde godt lagt mærke til at den var blevet utrolig tyk her på det sidste.
Er der andre der har oplevet det samme?
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Mærkelig kardinalfisk
den samler ikke selv æggene, op, men den producerer æg, som den skal af med på én eller anden måde
har først set fisk smide æg, uden nogen hanners tilstedeværelse
har først set fisk smide æg, uden nogen hanners tilstedeværelse
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Koldig
Ksn de ik os finde på at gemme dem i sø pindsvin hvis der ik er nogen hanner til stede?
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
nej, og hvorfor skulle den det?? De æg er blot et "spildprodukt" som fisken skal af med. Hvis den ikke smed æggene, kunne den risikere at de forstenede inden i den, og det er dødeligt for fisken.Sheriffen skrev:Ksn de ik os finde på at gemme dem i sø pindsvin hvis der ik er nogen hanner til stede?
Når det er et par, så lægger hunnen æggene, og hannen samler dem op. Det så hannens opgave at passe på ungerne indtil de er klækkede og så store at de kan klare sig selv. Hvis der på det tidspunkt er et søpindsvin tilstede, lukker hannen ungerne ud i mellem piggene på søpindsvinet
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Koldig
så kan de da os godt finde på at gemme dem i søpindsvin????Carsten skrev:nej, og hvorfor skulle den det?? De æg er blot et "spildprodukt" som fisken skal af med. Hvis den ikke smed æggene, kunne den risikere at de forstenede inden i den, og det er dødeligt for fisken.Sheriffen skrev:Ksn de ik os finde på at gemme dem i sø pindsvin hvis der ik er nogen hanner til stede?
Når det er et par, så lægger hunnen æggene, og hannen samler dem op. Det så hannens opgave at passe på ungerne indtil de er klækkede og så store at de kan klare sig selv. Hvis der på det tidspunkt er et søpindsvin tilstede, lukker hannen ungerne ud i mellem piggene på søpindsvinet
" Hvis der på det tidspunkt er et søpindsvin tilstede, lukker hannen ungerne ud i mellem piggene på søpindsvinet[/quote] "
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
"[/quote]Sheriffen skrev:så kan de da os godt finde på at gemme dem i søpindsvin????Carsten skrev:nej, og hvorfor skulle den det?? De æg er blot et "spildprodukt" som fisken skal af med. Hvis den ikke smed æggene, kunne den risikere at de forstenede inden i den, og det er dødeligt for fisken.Sheriffen skrev:Ksn de ik os finde på at gemme dem i sø pindsvin hvis der ik er nogen hanner til stede?
" Hvis der på det tidspunkt er et søpindsvin tilstede, lukker hannen ungerne ud i mellem piggene på søpindsvinet
Nu er det så kun hannen der gør det, og kun de færdigt udviklede unger
Hunnen gør ikke, hun samler heller ikke sine egne æg op, æggene er ubefrugtede, det skal der en han til at klare
Mvh. Brian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Læs lige hvad du selv skriver.Sheriffen skrev:Ksn de ik os finde på at gemme dem i sø pindsvin hvis der ik er nogen hanner til stede?
Når æggene ikke er befrugtet, har de ikke noget at bruge et søpindsvin til.