Hjælp til tilslutning af GHL doserings maskine

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Hjælp til tilslutning af GHL doserings maskine

Indlæg af Valentin »

Nogen her inde der ved hvor mange L porte GHL´s doserings pumpe med 4 unit´s....?

Kan man nøjes med at foreksempel bare at bruge L1 med en splitter....? den skal nemlig dosere med 5 ml på alle 4 pumper....? eller skal den trække fra L1 til L4....?
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Hjælp til tilslutning af GHL doserings maskine

Indlæg af Benny »

Hej Troels

Hmmm umiddelbart ville jeg ikke sætte den til en L-port, men en S-port, for ellers tror jeg ikke det kommer til at virke! :wink:

Hilsen Benny
Hilsen
Benny
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Hey Benny..

Vil bare mene at S portene kun kan tænde og slukke ( hvilket jo vel også kan være nok ) og at L portene giver en kommando....? ved ikke om jeg har fprstået det hele rigtig med det her L sjov og S sjov..

Men spørgsmålet er lidt stadig, hvor mange porte skal doserings maskinen bruge....?
Mvh Troels

Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

da doseringsmakinen er 4 units/sockets skal den bruge 4 porte: Altså fysisk enten S1-4 eller S5-8 og ingen splitter eller andet. Husk så i softwaren at assigne dine tilsvarende socket functions som dosing pump 1, 2 osv.

(Doseringsmaskine kan chaines med digital powerbare hvis du har sådan en)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Hey hey Bruno..

Det lyder som en god plan.. ka ogsåse lidt logik i det, nu du skriver at sockets skal selvfølgelig ændres til pumper..

Syntes bare det er meget plads/stik den tager.. snøft snøft
Mvh Troels

Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

Valentin skrev:Hey hey Bruno..

Det lyder som en god plan.. ka ogsåse lidt logik i det, nu du skriver at sockets skal selvfølgelig ændres til pumper..

Syntes bare det er meget plads/stik den tager.. snøft snøft
Jo da, 4 stik kan godt føles som mange, men man skal jo huske på at digitale strømskinner og doseringsmaskiner kan kædes efter hinanden. Så hvis du sætter doseringsmaskinen i S1-4 kan du programmere den og evt senere digitale strømskinner ved kun at bruge den ene fysiske port (bare husk at det er kun de digitale strømskinner, der kan det (dem med 6 sockets. Den med 4 kan ikke)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Dejligt med lidt kloge ord Bruno..tusinde tak..

Det vil altså sige at man kan sætte en nummer to doserings maskine efter den første man har sat i en strømskinne ( digital eller ej ) ....? eller skal der såen strømskinne mere til og den skal så være digital....?

Jeg spørger lige lidt dumt, men vil gerne ave helt præcist fat i skidtet..smiler..

Hvor mange sockets kan der egentlig sættes til i port S1-4 , altså efter hinanden....?

Og hvor mange ting kan der sættes på L1/L2 og L3/L4....? og hvis du ved det, hvad kan man så bruge de der splittere til....?

Købte nemlig en ghl 2 og ikke engang ex modellen ( spurgte efter den nyeste , men de fortalte ikke en skid og den gang var jeg helt grøn ) og nu syntes jeg jo den er lidt for lille.. Må nok sætte mig lidt ind hvor meget den jeg har kan opgraderes..
Mvh Troels

Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Lige en ting mere Bruno..

Vil det egentlig sige at fra doserings pumpen er der fire stik som så skal i strøm skinnen....? Så det faktisk koster en en strøm skinne hver gang man vil have en dosering pumpe på....
Mvh Troels

Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Valentin skrev:Det vil altså sige at man kan sætte en nummer to doserings maskine efter den første man har sat i en strømskinne ( digital eller ej ) ....? eller skal der såen strømskinne mere til og den skal så være digital....?
Lige præcis! Hvis du ikke har nok i én doseringsenhed med fire pumper, så er der i selve doseringsenheden også en udgang, så du kan blive ved med at forbinde dem i serie. Jeg ved ikke hvad begrænsningen er, men tror du kan tilslutte flere end du nogensinde vil få brug for. Så ingen grund til at købe flere digitale strømskinner. :wink:
Valentin skrev: Og hvor mange ting kan der sættes på L1/L2 og L3/L4....? og hvis du ved det, hvad kan man så bruge de der splittere til....?
Splitterne bruges, hvis du f.eks. vil tilslutte to Tunze-pumper til én fysisk port.
Valentin skrev: Købte nemlig en ghl 2 og ikke engang ex modellen ( spurgte efter den nyeste , men de fortalte ikke en skid og den gang var jeg helt grøn ) og nu syntes jeg jo den er lidt for lille.. Må nok sætte mig lidt ind hvor meget den jeg har kan opgraderes..
Der er masser af udvidelsesmuligheder. Den kan opgraderes til en Ex-model, hvis du ønsker det. Den kan ligeledes opgraderes til en Profilux 3, hvis du senere skulle få lyst til det.
Valentin skrev:Vil det egentlig sige at fra doserings pumpen er der fire stik som så skal i strøm skinnen....? Så det faktisk koster en en strøm skinne hver gang man vil have en dosering pumpe på....
Der er kun fysisk ét stik, som skal forbindes til én S-port enten direkte i Profilux'en (S1-S4/S5-S8) eller i strømskinnen. Som jeg også skrev før, så kan du blive ved med at forbinde doseringsenhederne i en lang serie efter hinanden, da der også er udgange herpå ligesom på de digitale strømskinner.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Fedt Stefan..

Hvorfor ved jeg alt vad du ved.. siler..kan høre du har helt styr på det..alt for fedt..

Og endnu engang tusinde tak for din gode viden..

Så lige en sidste ( lige nu ihvertfald )..griner.. Hvis man forbinder flere doserings pumper efter hinanden begynder computeren så ikke at blive forviret ....? eller kan man stadig styre hver enkelt dosing unit fra ens computer....? altså forskellige ml....?

Troede ikke min kunne opgraders til deres 3ér model.... ville jo være en ren drøm engang når man fik brug for det..
Mvh Troels

Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"