holdbarhed på osmosevand
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2009
holdbarhed på osmosevand
hej i sommervarmen, er der nogen her, der kan fortælle mig hvor lang tid osmose vand kan holde sig når man køber det på dunke ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: holdbarhed på osmosevand
Det kommer jo også an på hvor rene dunkene er fra start af. Så det er umuligt at svare på.agent-m skrev:hej i sommervarmen, er der nogen her, der kan fortælle mig hvor lang tid osmose vand kan holde sig når man køber det på dunke ?
Hvor længe skal du opbevare det??
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
Havde tænkt mig at have det stående i 30 L.dunke, og bruge det til at fylde efter med.
Jeg regner da med at dunkene er rene når man køber vandet.
Har ikke selv osmose anlæg.
Gruden til at jeg spørger, er jo den at alm.vand jo ikke har ubegrænset holbarhed, så er det vel også det samme med osmose vand eller ?
Jeg regner da med at dunkene er rene når man køber vandet.
Har ikke selv osmose anlæg.
Gruden til at jeg spørger, er jo den at alm.vand jo ikke har ubegrænset holbarhed, så er det vel også det samme med osmose vand eller ?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg har en 200 liters regnvandstønde stående som osmosebeholder. Det tager et sted mellem 2 og 3 måneder før den skal genfyldes. Jeg har ikke oplevet problemer med vandet.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Hvis beholderne ellers er rene og tillukkede, så der ikke falder allle mulige døde biller, edderkopper, støv og små børn ned i dem, tror jeg ikke, at der er nogen "sidste salgsdato" på vandet. Det er jo næsten 100% frit for næringsstoffer, hvilket burde forhindre en alge- eller bakterieopblomstring.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
OK. tak for de klare svar, så behøver jeg ikke at bekymrer mig over det. tak tak