broblemer med skummer bobbelmaster ATI 250
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4040 Jyllinge
- Saltvand siden?: 2009
broblemer med skummer bobbelmaster ATI 250
hej har lige købt en broblemer bobbelmaster ATI 250 skummer som ikke skummer specil godt i min sump i koppen mvh nollesurfer
Senest rettet af nollesurfer man 19. jul 2010 21:59, rettet i alt 2 gange.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: broblemer med skummer bobbelmaster ATI 250
Mon ikke du bør dele dit indlæg op i 2 tråde? Jeg tro du vil få bedre respons på den måde.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
hvis den lige er sat til, og begge pumper køre som de skal, vandstanden er indstillet rigtigt, så giv den lige nogle dage eller en uges tid til at køre til!
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
har prøvet og lave ledt om på vandstanden og har kørt 1 måned. har tængt på om det kunne hjælpe og sætte en kugle hane på den så jeg kan styrer hvor meget vand der kommer ind og ud af den måske virker det ?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Skummer den slet ikke?
Skummer den over?
... eller ?
Jeg har modificeret min lidt (det er den gamle udgave, uden justeringsmuligheder):
Afgangsrøret fra skummeren, har jeg kortet lidt ned (røret, hvor T-stykket til afgangen sidder) og så har jeg monteret en 50mm PVC-bøjning på T-stykket. Ved at dreje bøjningen, så udgangen hæves eller sænkes, kan jeg justere vandstanden i skummeren.
Jeg har desuden monteret en slutmuffe på røret, hvor de to luftslanger stikker op. I toppen af muffen, har jeg boret et hul og monteret en slange med en slangeklemme. Derved kan luftindtaget justeres. Jeg tror dog ikke, jeg får brug for denne "feature" men nu er den der
/Kim
Skummer den over?
... eller ?
Jeg har modificeret min lidt (det er den gamle udgave, uden justeringsmuligheder):
Afgangsrøret fra skummeren, har jeg kortet lidt ned (røret, hvor T-stykket til afgangen sidder) og så har jeg monteret en 50mm PVC-bøjning på T-stykket. Ved at dreje bøjningen, så udgangen hæves eller sænkes, kan jeg justere vandstanden i skummeren.
Jeg har desuden monteret en slutmuffe på røret, hvor de to luftslanger stikker op. I toppen af muffen, har jeg boret et hul og monteret en slange med en slangeklemme. Derved kan luftindtaget justeres. Jeg tror dog ikke, jeg får brug for denne "feature" men nu er den der

/Kim
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
nollesurfer skrev:har prøvet og lave ledt om på vandstanden og har kørt 1 måned. har tængt på om det kunne hjælpe og sætte en kugle hane på den så jeg kan styrer hvor meget vand der kommer ind og ud af den måske virker det ?
Hvor høj er vandstanden i sumpen??
Og hvorhøjt står vandet i skummeren??
Pisker den vand og luft ordenligt sammen??
Støjer pumperne??
Hvordan ser det ud med trådnettet i pumperne??
Er pumperne afkalkede.
Kan du justere vandstanden i skummeren??
http://www.aquafair.de/images/Schaeumer.jpg
Hvis du kigger på billedet, kna du se den sorte knop som bruges til at justere vandstanden i skummeren.
Som du kan se er der flere spørgsmål som lige kræver et svar, før end det er muligt at give et bud.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
til kim kan du måske sende nogle billeder af det du har lavet ? ville værer fedt
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15