Koral holder

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Koral holder

Indlæg af Brian »

Man ser i handlen ofte koraller, tit LPS koraller, der tydeligvis har været en del af en kæmpe koloni, men er brækket i stykker for salg.
Det kan eksempelvis være en hammerkoral der er delt så den kan sælges med X antal hoveder.
Problemet er blot at man så kan komme hjem med en koral der nærmest ingen fod har. Dette betyder også at koraller måske ikke kan folde sig ordentlig ud eller vokse videre ordentlig.

Jeg har selv løst dette ved at sætte korallerne på små stykker slange eller rør stykker. Disse bliver hurtigt dækket af kalkalger eller også så dækker korallen det helt selv.
Ideen er måske åbenlys for nogle men om ikke andet så er tippet givet videre hermed ;)

Her er lidt billeder af nogle af mine opstillinger :
Vedhæftede filer
Hammerkoral på et stykke slange
Hammerkoral på et stykke slange
IMG_0718.JPG (59.57 KiB) Vist 1212 gange
Wonderkoral på et stykke PVC rør
Wonderkoral på et stykke PVC rør
IMG_0841.JPG (77.9 KiB) Vist 1212 gange
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Som alle andre har jeg da også samme problem, men jeg nøjes med st stikke stilken ind i et hul eller sprække i stenopsætningen. Det fungere fint, men det er dog sket at de er væltet ned.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"