hilsen søren
PS. på forhånd tak

Synes også generelt, at folk er glad for deres Newjetpumper, men jeg vil til enhver tid vælge RD 6500 istedet for, da det simpelthen er kram, og som der er sagt, stort set lydløs pga. de materialer den er lavet af. Plus en anden meget vigtig faktor, som du skal være OBS på i denne verden, når du kigger efter udstyr, det er strømforbrugetminedykker skrev:nej har også hørt meget godt om dem men håber der er nogen der ved noget om den anden pump er bare nysgeri efter at købe det rigtig først gang og der er jo lidt støj i forvejen.

Hvem sælger Laguna pumper her i landet??Brian C skrev:Nu har jeg så ikke hørt 6000'eren, men hvis den holder samme ganske udemærkede standard som dens mindre brødre, så er den rimelig støjsvag
og prisen, betyder en hel del når man starter op
men prøv at søge lidt på laguna, de er til at købe for menneskepenge, de larmer ikke, og de har en del tilfælles med RD
jeg har pt en 11.000'er (10.500 liter) den høres ikke, kun hvis den hviler direkte på glasset, uden nogen former for lyddæmpning, sugekopper etc i mellem
det eneste tidspunkt jeg har hørt lagunaer larme, er når de har haft eremitkrebs, eller stenstykker på str med 1-3 ærter siddende i hjulet, så vibrerer de en del, men de kører videre

Jamen kan sagtens se, hvad Brian og dig menerminedykker skrev:Hej Marco.
Kan godt se hvad du siger, men som jeg lige pt ser på det så er det prisen der betyder en hel del, for kan godt forstå at mange køber en RD men det skal da ikke være for cirkulation for som du selv siger er RD på 6500 l/t men også 3 gang så dyr så hvis vi kikker på den del kan jeg jo bare købe to gang new jet på 6000 l/t og den forskel der er på de to pumper er "kun" 500 L/t og dem henter man hurtig på de andre pumper i akvariumet vil jeg mene, men er nybegynder så lytter men har ikke hørt hvor meget new jet lamer eller ikke lamer så med mindre den lyder som et skib der ligger til kaj så kan jeg leve men en lille smule støj for den besparelse hehe men kan være jeg bliver kloger hvem ved.
søren

det gør blandt andet Decocean, hvis han da ikke er ophørt med det, min kommer ihvertfald fra hamCarsten skrev:Hvem sælger Laguna pumper her i landet??Brian C skrev:Nu har jeg så ikke hørt 6000'eren, men hvis den holder samme ganske udemærkede standard som dens mindre brødre, så er den rimelig støjsvag
og prisen, betyder en hel del når man starter op
men prøv at søge lidt på laguna, de er til at købe for menneskepenge, de larmer ikke, og de har en del tilfælles med RD
jeg har pt en 11.000'er (10.500 liter) den høres ikke, kun hvis den hviler direkte på glasset, uden nogen former for lyddæmpning, sugekopper etc i mellem
det eneste tidspunkt jeg har hørt lagunaer larme, er når de har haft eremitkrebs, eller stenstykker på str med 1-3 ærter siddende i hjulet, så vibrerer de en del, men de kører videre

jeg vil fortrække en Laguna eller hvis man har pengene en red dragon.minedykker skrev:hejsa er der nogen der har erfaring med den pumpe der hedder New jet 6000 for jeg går og tænker på at købe sådan en og så del vandet ud så jeg får udløb 2 steder i mit akvrium ? eller skulle man lave 4 udløb og sætte haner på så man kan styre trykket ?
hilsen søren
PS. på forhånd tak

Min laguna pumpe er umulig at høre, om du så sætter øret helt ned i sumpen. Vil påstå min Bubble King 250 "larmer" mere i så faldMarco R skrev:Jamen kan sagtens se, hvad Brian og dig menerminedykker skrev:Hej Marco.
Kan godt se hvad du siger, men som jeg lige pt ser på det så er det prisen der betyder en hel del, for kan godt forstå at mange køber en RD men det skal da ikke være for cirkulation for som du selv siger er RD på 6500 l/t men også 3 gang så dyr så hvis vi kikker på den del kan jeg jo bare købe to gang new jet på 6000 l/t og den forskel der er på de to pumper er "kun" 500 L/t og dem henter man hurtig på de andre pumper i akvariumet vil jeg mene, men er nybegynder så lytter men har ikke hørt hvor meget new jet lamer eller ikke lamer så med mindre den lyder som et skib der ligger til kaj så kan jeg leve men en lille smule støj for den besparelse hehe men kan være jeg bliver kloger hvem ved.
søren![]()
Men jeg har det bare sådan, at jeg gerne betaler en del mere for den roMen okay havde lige glemt Laguna-pumperne, og som Brian siger, så er den meget lydsvag, og der er flere, som er glad for denne pumpe, så det er bestemt også en mulighed ja

Nice nokStarF skrev:Min laguna pumpe er umulig at høre, om du så sætter øret helt ned i sumpen. Vil påstå min Bubble King 250 "larmer" mere i så faldMarco R skrev:Jamen kan sagtens se, hvad Brian og dig menerminedykker skrev:Hej Marco.
søren![]()
Men jeg har det bare sådan, at jeg gerne betaler en del mere for den roMen okay havde lige glemt Laguna-pumperne, og som Brian siger, så er den meget lydsvag, og der er flere, som er glad for denne pumpe, så det er bestemt også en mulighed ja
personligt mener jeg ikke red dragon er de extra penge værd!
der ud over vil jeg ikke bruge en new jet, som retur pumpe på et støre akv, syntes ikke de er "gode" nok dertil. Skal så lige siges jeg ingen erfaring har med deres 6000 model, udtaler mig udelukkende på de mindre.

Nu vi er ved RD 6500, så har Moby den til 2000kr.:minedykker skrev:ja jeg vil da også tænke over det en ekstra gang fo kan jo se at jeg får en støre pumpe " flere liter i timen " til samme pris og det betyder da en hel del vil jeg mene...