Her hos mig nu er den 28 C. Kl. 20,00
Jeg vil skrive min temp. her de næste 3-4 dage. Håber at i vil skrive også, eventuelt også skrive hvordan i holder den nede her i varmen,
Jeg tænker på at holde den nede med isblokke og min 6 små fan, men ind til vider klare jeg den uden noget.
Senest rettet af Munthe fre 9. jul 2010 19:29, rettet i alt 1 gang.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Jeg har sat en blæser op ved siden af akvariet. Den står så og blæser over overfladen af vandet. Det virker godt min temp er lige nu på 26,5
Så jeg er godt tilfreds.
MIt RSM 130 siger 23,5 - 24 om morgenen og har lige målt til 26 grader nu - med fuld T5 hele dagen
Har vinduer åbent i lejligheden - kører intet kølingssystem - har kun den enkelte bagblæser tændt - og mit varmelegeme står på 25 grader (testet i en spand vand for nyligt og virker)
Så jeg klager bestemt ikke
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Bingocaller skrev:MIt RSM 130 siger 23,5 - 24 om morgenen og har lige målt til 26 grader nu - med fuld T5 hele dagen
Har vinduer åbent i lejligheden - kører intet kølingssystem - har kun den enkelte bagblæser tændt - og mit varmelegeme står på 25 grader (testet i en spand vand for nyligt og virker)
26 grader er super, men vel da mene, at 23,5 er liiige i underkantet.
Og en anden ting. Hvis du har testet dit varmelegeme, og det er sat til 25 grader, hvordan kan din temp., så komme under. Ja undskyld mig, så virker det til at være defekt i mine øjne
Bingocaller skrev:MIt RSM 130 siger 23,5 - 24 om morgenen og har lige målt til 26 grader nu - med fuld T5 hele dagen
Der må da være noget som ikke helt stemmer ?. Hvad måler du din temp. med.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
26,5 om morgenen, 28,4 om aftenen lige efter Hqi'en slukker
eneste køling er et par strategisk placerede bordventilatorer med temperaturstyring
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
26-27 grader hele dagen, men køleren arbejder, meget, startede aircon til hele huset idag,og den får lov til at køre hele weekenden, sat til 23 grader, til gavn for alle i huset.
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
26 grader om morgen og 27,4 om aften når lyset slukker...Har fan der tænder sammen med HQI og kølleren er sat til 28 grader hvis blæseren ikke kan følge med så tager den over så temt kommer aldrig over 29 grader her.
Jeg har to RSM varmelegemer - og de er begge testet i en 10 liters spand - og hvis jeg sætter dem til 26 grader så rammer vandet 26 grader. Har slukket varmelegemet nu - varmen udenfor er nok til at holde temp. Jeg har pt. 26 grader.
Har målt med 2 forskellige termometre.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
30,3 i baljen, har lige hentet en gulvventilator i skuret, men det gavner nok ikke meget når der er 29gr i stuen. alle vinduer i huset, bortset fra soveværelset, er åbne, men der er ikke en vind der rør sig
Er godt nok glad for den lille gulv aircon der holder soveværelset på 21 ;o)
DennisJ skrev:30,3 i baljen, har lige hentet en gulvventilator i skuret, men det gavner nok ikke meget når der er 29gr i stuen. alle vinduer i huset, bortset fra soveværelset, er åbne, men der er ikke en vind der rør sig
Er godt nok glad for den lille gulv aircon der holder soveværelset på 21 ;o)
Den skal nok køle en alligevel. Min bordventilator kølede mit akvarie ned med 3 grader, så den blev hold på 27-28c, og det er på et lille lukket værelse, hvor der hurtigt blvier varmet op med com. og tv kørende
Hehe det kan være, at du skulle skaffe en mere til stuen, hvor akvariet står
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier