Andre med overløb i midten?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2010
Andre med overløb i midten?
Hej
Jeg er blevet den lykkelige ejer af et akvarie med overløb i midten. Umiddelbart når jeg kigger rundt herinde ser det ud til at det er en forholdsvis eksklusiv klub? Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringen med at dække en sådan?
Mine umiddelbare tanker er følgende:
1: Lader kalk alger gro overløbet til med tiden.
2: Dække det til med et sort bagrunds materiale.
3: Bygge min stensætning op så denne dækker overløbet.
Skulle der være nogen der kender til billeder af ovenstående løsninger? Eller måske har et helt 4. forslag?
Tænker måske også lidt om man kunne få nogle alger/koraller til at gro overløbet til men ved ik om det praktisk kan lade sig gøre at få noget til at sætte sig fast på glasset?
Håber på lidt inputs og billeder.
På forhånd tak
Jeg er blevet den lykkelige ejer af et akvarie med overløb i midten. Umiddelbart når jeg kigger rundt herinde ser det ud til at det er en forholdsvis eksklusiv klub? Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringen med at dække en sådan?
Mine umiddelbare tanker er følgende:
1: Lader kalk alger gro overløbet til med tiden.
2: Dække det til med et sort bagrunds materiale.
3: Bygge min stensætning op så denne dækker overløbet.
Skulle der være nogen der kender til billeder af ovenstående løsninger? Eller måske har et helt 4. forslag?
Tænker måske også lidt om man kunne få nogle alger/koraller til at gro overløbet til men ved ik om det praktisk kan lade sig gøre at få noget til at sætte sig fast på glasset?
Håber på lidt inputs og billeder.
På forhånd tak
Senest rettet af kasbac lør 31. jul 2010 11:13, rettet i alt 1 gang.
Fluval Edge 23L in the making
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Andre med overløb i midten?
Hejsa,
Jamen du kan sagtens bygge en stenopsætning op, eller bare lade det være. Det havde jeg, da jeg havde et akvarie med overløb i midten, og så havde jeg lavet to små øer i hver side. En anden mulighed er også at få lavet reef-keramik, som passer i målene, som dækker hele overløb og/ eller bagruden. Det er også en mulighed, som ser rigtig godt ud
Jamen du kan sagtens bygge en stenopsætning op, eller bare lade det være. Det havde jeg, da jeg havde et akvarie med overløb i midten, og så havde jeg lavet to små øer i hver side. En anden mulighed er også at få lavet reef-keramik, som passer i målene, som dækker hele overløb og/ eller bagruden. Det er også en mulighed, som ser rigtig godt ud

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg er så også med i den lille eksklusive klub.
Har prøvet 2 af 3 muligheder, Og begge har fungeret fint.
Har prøvet 2 af 3 muligheder, Og begge har fungeret fint.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Jeg har nu ikke overløb i midten, men jeg har selv en Back To Nature baggrund i min balje, og jeg synes selv
det ser skide godt ud!
Og jeg har så bygget sten skråt op af nedløbet, så man egentlig ikke ser det er der.
Jeg tror bare det er godt med en pumpe nede bag alle de store sten, så du ikke får nogle døde zoner
nede bagved. Bare huske at få den sat sådan, at den er nem at få op, når den skal renses.
det ser skide godt ud!

Og jeg har så bygget sten skråt op af nedløbet, så man egentlig ikke ser det er der.

Jeg tror bare det er godt med en pumpe nede bag alle de store sten, så du ikke får nogle døde zoner
nede bagved. Bare huske at få den sat sådan, at den er nem at få op, når den skal renses.

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Hej
Tak for svarene. Er det sådan så der er nogen der ligger ind med billeder af deres eller andres setup med overløb i midten? jeg har fulgt Kenneth og StarF's links i deres signatur men vil gerne se så mange muligheder så muligt før jeg tager min endelige beslutning.
På forhånd tak
Kasper
Tak for svarene. Er det sådan så der er nogen der ligger ind med billeder af deres eller andres setup med overløb i midten? jeg har fulgt Kenneth og StarF's links i deres signatur men vil gerne se så mange muligheder så muligt før jeg tager min endelige beslutning.
På forhånd tak
Kasper
- pelle64
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3520 Farum
Hej Kasbac.
Jeg har også overløb i midten af mit nye setup. Jeg har valgt at sætte mørk solfilm på bagruden, og så kommer der en sort PVC plade på fronten af overløbet. Jeg har valgt at lade siderne på overløbskassen være frie, da jeg godt vil kunne se ind i overløbskasse fra siden. Jeg har ikke sat sort PVC på endnu, men jag skal se om jeg når det senere på uge og melde tilbage så du kan se resultatet.
VH.
Mads Jenesn
Jeg har også overløb i midten af mit nye setup. Jeg har valgt at sætte mørk solfilm på bagruden, og så kommer der en sort PVC plade på fronten af overløbet. Jeg har valgt at lade siderne på overløbskassen være frie, da jeg godt vil kunne se ind i overløbskasse fra siden. Jeg har ikke sat sort PVC på endnu, men jag skal se om jeg når det senere på uge og melde tilbage så du kan se resultatet.
VH.
Mads Jenesn
Mads Jensen
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Mit overløb er bare dækket af kalkalger og andet, dog har jeg mit i midten på den ene side da mit akvarie er en rumdeler
mvh
mvh
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- pelle64
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3520 Farum
Hej Kasbac..
Undskyld det sene svar men jeg har haft lidt travlt på det sidste. Jeg har taget lidt billeder af mit setup med overløb i midten og sort solfilm som baggrund samt en sort plexiglasplade på overløbet.
VH.
Mads Jensen
Undskyld det sene svar men jeg har haft lidt travlt på det sidste. Jeg har taget lidt billeder af mit setup med overløb i midten og sort solfilm som baggrund samt en sort plexiglasplade på overløbet.
VH.
Mads Jensen
Mads Jensen
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Hej Mads
Tak for billederne ser godt ud.
Jeg tror jeg er kommert frem til at jeg vil lave en lille sten ø på ca halv højde af akvariet foran overløbet og så fra den lade xenia's gro op langs det restende stykke. Den miderst ø vil så blive flankeret at to lidt højre ø'er i hver side af akvariet. Disse tre ø'er vil måske så blive "bygget" sammen af enkelte helt lave sten i bunden...tror jeg
Tak for billederne ser godt ud.
Jeg tror jeg er kommert frem til at jeg vil lave en lille sten ø på ca halv højde af akvariet foran overløbet og så fra den lade xenia's gro op langs det restende stykke. Den miderst ø vil så blive flankeret at to lidt højre ø'er i hver side af akvariet. Disse tre ø'er vil måske så blive "bygget" sammen af enkelte helt lave sten i bunden...tror jeg