Amazon.co.uk køb af bøger
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Amazon.co.uk køb af bøger
Hej alle
Står og skal have købt lidt ny letsaltet litteratur hjem til hylden, på Amazon kan man købe brugte bøger - er der nogen der har erfaringer med det?
Vil bla. gerne købe Knop, Daniel - Giant Clams, men den står i ca 95,- GBP, den kan samtidigt erhverves for ca. 5 GBP brugt!? Er den god nok eller er det bare mig der misforstår prisangivelsen?
http://www.amazon.co.uk/Giant-Clams-Com ... 89&sr=1-18
Nogen der har erfaringer med køb af bøger fra UK?
Står og skal have købt lidt ny letsaltet litteratur hjem til hylden, på Amazon kan man købe brugte bøger - er der nogen der har erfaringer med det?
Vil bla. gerne købe Knop, Daniel - Giant Clams, men den står i ca 95,- GBP, den kan samtidigt erhverves for ca. 5 GBP brugt!? Er den god nok eller er det bare mig der misforstår prisangivelsen?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
Re: Amazon.co.uk køb af bøger
Jeg syntes jeg husker en del brok angående køb fra amazon. Folk ventede og ventede og der gik evigheder før at de fik deres varer.. Om det stadig er sådan, skal jeg ikke kunne vide, men det ser dog ud til at de er efterkommet det: http://www.trustpilot.dk/review/www.amazon.co.uk
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
det skal nok passe, jeg bestiller ofte bøger fra samme sted, og det går normalt ganske hurtigt, ellers bliver jeg informeret om evt forsinkelserAndersGS skrev:Hej alle
så kan kun sige go for siden
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har også købt en del bøger i England, både nye og brugte. De er alle ankommet ca 1 uges tid efter købet.
Men husk på at der kommer dansk moms på. Det ser du først når du vil betale.
Kiggede lige på linket. Den bog til £ 5,25 bliversendt fra Amerika, og så kommer der hvis du er uheldig, både moms og evt. bidrag til postvæsnet.
Men husk på at der kommer dansk moms på. Det ser du først når du vil betale.
Kiggede lige på linket. Den bog til £ 5,25 bliversendt fra Amerika, og så kommer der hvis du er uheldig, både moms og evt. bidrag til postvæsnet.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Tak for hjælpen! Jeg prøver at bestille, så må jeg tage den derfra 

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: næstved
Jeg har købt en del fra Amazon og har aldrig haft problemer.
Et par ting at huske på, dog:
1) Køber du fra steder, hvor bogen bliver sendt fra et land uden for EU kan du risikere at der løber både moms og told på, hvis den bliver fanget i posten. (Hvis det er en dyr nok ting du køber løber der sågar importafgift på).
2) Køber du nye bøger fra Amazon er det som regel Amazon selv, der pakker og håndterer = 1 ekspeditionsgebyr.
Køber du derimod brugte bøger er det eksterne,selvstændige forhandlere, og så bliver du afkrævet ekspeditionsgebyr fra hver forhandler.
3) Som noget nyt er Amazon begyndt at lægge dansk moms på varerne, når de skal sendes til en adresse i Danmark. Dvs. at den pris som fremgår, når du vælger bogen, og lægger den i indkøbskurven er lavere end den, der fremgår, når du skal til at betale for varerne. Det er værd at bemærke, hvis man shopper løs, for så at få en overraskelse, når det er tid at betale.
Et par ting at huske på, dog:
1) Køber du fra steder, hvor bogen bliver sendt fra et land uden for EU kan du risikere at der løber både moms og told på, hvis den bliver fanget i posten. (Hvis det er en dyr nok ting du køber løber der sågar importafgift på).
2) Køber du nye bøger fra Amazon er det som regel Amazon selv, der pakker og håndterer = 1 ekspeditionsgebyr.
Køber du derimod brugte bøger er det eksterne,selvstændige forhandlere, og så bliver du afkrævet ekspeditionsgebyr fra hver forhandler.
3) Som noget nyt er Amazon begyndt at lægge dansk moms på varerne, når de skal sendes til en adresse i Danmark. Dvs. at den pris som fremgår, når du vælger bogen, og lægger den i indkøbskurven er lavere end den, der fremgår, når du skal til at betale for varerne. Det er værd at bemærke, hvis man shopper løs, for så at få en overraskelse, når det er tid at betale.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nu ved jeg ikke hvad du mener med nyt. Det er da mindst 6-8 år siden at Amazon.co.uk begyndte med at lægge dansk moms på.Kjaer skrev:Jeg har købt en del fra Amazon og har aldrig haft problemer.
Det er iøvrigt på grund af et Eu direktiv.
Oprindeligt var det når et firma solgte for meget end ca 500000 til et land om året, skulle der opkræves lokal moms.
Tallet er sandsynligvis hævet siden hen
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Jeg vidste godt, at det var pga. et EU-direktiv, men forstår ikke, at det skulle have været gældende så længe. Jeg har som sagt handlet mange gange på Amazon, og det var først i sidste uge, at jeg første gang har oplevet at prisen i indkøbskurven og ved betaling ikke har været den samme.Carsten skrev:Nu ved jeg ikke hvad du mener med nyt. Det er da mindst 6-8 år siden at Amazon.co.uk begyndte med at lægge dansk moms på.Kjaer skrev:Jeg har købt en del fra Amazon og har aldrig haft problemer.
Det er iøvrigt på grund af et Eu direktiv.
Oprindeligt var det når et firma solgte for meget end ca 500000 til et land om året, skulle der opkræves lokal moms.
Tallet er sandsynligvis hævet siden hen
Jamen, så må vi jo bare finde os en boghandel med en mindre omsætning, så vi slipper for den slags skarnsstreger.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Selvom der kommer dansk moms på, er bøgerne jo stadig meget billigere der.
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
På et tidspunkt kørte http://aphrohead.com uden dansk moms. Om de stadig gør det ved jeg ikke.
Men de har vist ikke ovennævnte bog så vidt jeg kan se.
/Morten N
Men de har vist ikke ovennævnte bog så vidt jeg kan se.
/Morten N
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Jaja, bevares, men kan man spare pengene, så gør man det velCarsten skrev:Selvom der kommer dansk moms på, er bøgerne jo stadig meget billigere der.

- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Du kan være heldig at få bøger billigere gennem abebooks.com, som både formidler nye og brugte bøger. Se f.eks. her: http://www.abebooks.com/servlet/SearchR ... ms&x=0&y=0
Jeg har flere gange købt fra USA. Som regel kommer de i løbet af 5 dage, uden dansk moms.
Jeg har flere gange købt fra USA. Som regel kommer de i løbet af 5 dage, uden dansk moms.
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
Man skal bare huske at regne med at sendingen MÅSKE kan blive snuppet og få lagt moms og told.nbd skrev:Du kan være heldig at få bøger billigere gennem abebooks.com, som både formidler nye og brugte bøger. Se f.eks. her: http://www.abebooks.com/servlet/SearchR ... ms&x=0&y=0