Hej,
Jeg har lige købt et Sera Marin Biotop 130 fra Malawicarsten.
Det er det samme som et Boyu TL-550.
Efter at have tænt for lyset har jeg fundet ud af, at de (low noise) blæsere der er monteret i låget larmer ret meget.
Jeg har efterfølgene monterer et sæt nye blæsrer, der skulle være væsenligt mindre støjene. Desværre er der ingen forskel!
Så jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber der er nogen her i cyberspace der kan hjælpe mig med.
1 - Er der nogen der har erfaringer med at lyddæmpning af sådat et akvarie?
2 - Er det virkelig nødvendigt med blæserne? (Det er T5 compact rør, og selfølgelig alt elektronikken der er installeret i låget)
-Ravn
Sera Marin Biotop 130 støj
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Sera Marin Biotop 130 støj
Har du snakket med MalawiCarsten? Oplagt at han kendte til en løsning..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Copepod
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2010
Nej, det har jeg ikke? Jeg giver ham et ring imorgen...
Hvis der er andre der har et bud, eller selv har rodet med sådan et akvarie så sig lige til...
Hvis der er andre der har et bud, eller selv har rodet med sådan et akvarie så sig lige til...
- J.A
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
- Saltvand siden?: 2008
Hej Ravn
1 Du skulle gerne have laver db (støj) hvis du har købt low noise blæsere , helst omkring ell. under 19 db
2 Da armaturet er lukket vil din elektronisk spole til lyset blive ekstrem varm og vil i sidste ende give dig problemer
Mvh Jan A
1 Du skulle gerne have laver db (støj) hvis du har købt low noise blæsere , helst omkring ell. under 19 db
2 Da armaturet er lukket vil din elektronisk spole til lyset blive ekstrem varm og vil i sidste ende give dig problemer
Mvh Jan A
-
- Copepod
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2010
@Jan A
Hej Jan
De originale blæsere skulle være på 26dB og de nye skulle være på 16dB har målt dem til 15db, så jag kan ikke helt forstå hvad der sker..?
Måske er det resonans? Ellers kan det være det bare er de luft kanaler i amaturet der giver en masse luft larm?
Det er i hvert tilfælde irriterende at høre på?!?
Jeg giver lige MalawiCarsten et kali mandag, og høre om han har en god plan...
Hej Jan
De originale blæsere skulle være på 26dB og de nye skulle være på 16dB har målt dem til 15db, så jag kan ikke helt forstå hvad der sker..?
Måske er det resonans? Ellers kan det være det bare er de luft kanaler i amaturet der giver en masse luft larm?
Det er i hvert tilfælde irriterende at høre på?!?
Jeg giver lige MalawiCarsten et kali mandag, og høre om han har en god plan...