V. strigata er blevet noget tynd . . . what to do?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

V. strigata er blevet noget tynd . . . what to do?

Indlæg af weblance »

Jeg fik en V. strigata for omkring en måned til 1½ siden og den spiser sand på livet løs og virker ellers til at trives fint. Problemet er nu at den inden for den sidste uges tid er begyndt at blive tynd, som ses på billedet.

Hvad kan/skal jeg gøre?
Vedhæftede filer
strigata.jpg
strigata.jpg (75.9 KiB) Vist 640 gange
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Et er at den spiser sand, men det er der jo ikke meget næring i. Noget andet er om den bliver mæt, og det varder noget der kunne tyde på at den ikke blev.
De fleste af dem spiser også gerne artemia, så prøv at servere det for den.
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Et trick jeg brugte med nogenlunde succes var at sprøjte lidt mysis eller artemia ned i sandet med en kanyle når jeg fodrede - bare et lille skvæt.
De er ikke så nemme at holde og hvis de får konkurrence af sandsøstjerner, eremitkrebs osv. skal der en virkelig stor sandbund til at holde dem i live.
cschultz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
20
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ametystvej 33

Indlæg af cschultz »

mikkel skrev:Et trick jeg brugte med nogenlunde succes var at sprøjte lidt mysis eller artemia ned i sandet med en kanyle når jeg fodrede - bare et lille skvæt.
De er ikke så nemme at holde og hvis de får konkurrence af sandsøstjerner, eremitkrebs osv. skal der en virkelig stor sandbund til at holde dem i live.
Enig min kunne ikke klare koncurrencen fra sandsøstjernerne.
Med venlig hilsen

Claus Schultz

400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"