hvilken hqi pære skal jeg vælge til mit nano..
vil gerne have gode mulighedder for koraller, da det nok bliver højeste prioriteten i akvariet.
har kigget på disse hqi lavpirs
150w måske ? men hvilken forskel gør det hvor mange kelvin der er på?
og kan jeg til den købe et "Minibasyc 150W" og "RX7s-24 fatning" fra
akvt.dk
og sakal jeg have andre lamper ?
hqi til nano ?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvor stort er akariet?
I princippet skal man bare have så meget lys over som muligt (150 W. vil sikkert være rigeligt) dog skal man tage hensyn til at 50 l. vand hurtigt bliver varmet op med en 400 grader varm pære over. Sørg derfor for at der kan monteres blæsere til udskiftning af luft, for ellers går det hurtigt galt.
Det er en god idé også at få lidt blåt lys over. Det kan enten gøres med almindelige T8-rør eller emd T5-rør. Det blå lys sørger både for bedre flouriserende farver, men er også en overgang mellem hqi og mørke (nat og dag)
I princippet skal man bare have så meget lys over som muligt (150 W. vil sikkert være rigeligt) dog skal man tage hensyn til at 50 l. vand hurtigt bliver varmet op med en 400 grader varm pære over. Sørg derfor for at der kan monteres blæsere til udskiftning af luft, for ellers går det hurtigt galt.
Det er en god idé også at få lidt blåt lys over. Det kan enten gøres med almindelige T8-rør eller emd T5-rør. Det blå lys sørger både for bedre flouriserende farver, men er også en overgang mellem hqi og mørke (nat og dag)
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK