Resonans og støj fra HQI reflektor

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Resonans og støj fra HQI reflektor

Indlæg af Olsen »

Der kommer sådan en metalisk brummelyd fra min ene reflektor. Det er pga. varmen, men jeg ved ikke hvorfor den gør det - og den siger ikke noget når lyset er slukket og den er kold. Men hvad søren kan man gøre ved det?
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Resonans og støj fra HQI reflektor

Indlæg af Holst »

lyder sært at din reflektor går i selvsving pga. varmen.. Det er ikke sådan nogle pludselige voldsomme ændringer i temperatur så det kan forekomme ?

Tror du ikke det kommer fra din ballast og forplanter sig i din pære eller at den høje frekvens fra din ballast der påvirker din pære ?
Selvom din ballast skulle køre nogle Hz flere end du burde kunne høre som en brummen men snarer en hylen
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Resonans og støj fra HQI reflektor

Indlæg af Olsen »

Det er 100 % fra reflektoren at resonansen kommer. Når jeg banker på den med en finger, så stopper den for en kort stund, men det begynder igen. Men om det er pæren der giver svingningerne aner jeg ikke. Kan det være der hvor E40 fatninge er sat fast på reflektoren?

Reflektoren minder i øvrigt meget om lumenarc III, hvis nogen skulle kende den. Mon man an man dæmpe på en eller anden måde?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"