Ja så er der lavet et rsm 500.
Har desværre ikke set det selv men de har det med på udstilling i nurenberg i denne weekend.
Så må vi se om de har fået løst alle deres problemer.
"Greetings from Interzoo.
When the show ends we'll be happy to answer questions, and I have shot some video which I'll post on you tube as well. Until then please don't believe any comments about the spec unless they are from Kev or myself as there is so much speculation. Right now I can throw a few things to you- 10x54w T5 & 12xled moonlights- all controlled by twin programmable timers, C-Skim1800 skimmer, automatic top-up, interchangable color trims. Happy times ahead and keep an eye out for the new salt and totally holistic reefkeeping solution."
Taget fra Reefcentral.. Der er da ihvertfald kommet noget lys på!
Det ligner ikke det har de runde hjørner som kendetegner de tidligere rsm'er. Men ellers ser det da spændende ud Bliver spændende når der kommer lidt flere specs. på
Det blir sikkert os en dyr omgang at købe... sys allerede prisen på rsm 250 er alt for høj når man tænker på alle de børnesygedomme der er.. men kan jo være der er kommet styr på det...
så vidt jeg kan forstå på artiklen fra reefbuilders, har de taget konsekvensen af ét af problemerne, nemlig varme
den skulle angiveligt blive leveret med køler/chiller
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Hej, det nye RSM250 med skimmer3 versionen har ikke flere børnesygdomme, faktisk har der kun været "varmeproblemet" med RSM250 og så lidt med skimmeren, men det er jo fixet med den nye og varmen kommer man ikke af med i et lukket system uanset om man bygger selv eller har RSM. Det er iøvrigt mest RSM130eren der generelt havde problemer ikke 250eren.
Hvad der er lidt interessant er at jeg kan se at lampen på det nye RSM500 tilsyneladende er lavet så det netop IKKE er et lukket system, det giver luft ind mellem pærer og vand uden man behøver bruge blæsere. Det er dog ikke ligeså kønt og giver også større fordampning - men løser naturligvis et varmeproblem. At chiller er med i pakken er jo så blot bare lækkert.
Jeg tror dog prisen bliver et godt stykke over de 20K.
rimini skrev:Hejsa, på RSM250 er chiller også i underskabet og det funker glimrende, da der er udluftningshuller forneden af selve skabslågerne. Kein problem ...
De huller kommer med garanti er jeg sikker på ... som det fremgår af artiklen er det en BETA BETA version de har haft udstillet, mange ting er slet ikke færdige, deraf hele underskabet med skjulte slanger og deslige ...
Hvad jeg synes er rigtig synd er at man med de 500 liter ikke har kunnet lave de facetslebne runde kanter som på 250eren, det er sgu ærgeligt, men det lader til at det ikke kunne holde med 500 liter i baljen....
Nej det er ikke slet. Det ser sku ud som om de har raget sig sammen da. Og så i hvidt, mums. Du skulle lige have lavet det i panorama og ladet panorama fronten stikke ud over. Så skulle jeg nok være den første til at købe det da.
Ser virkelig godt ud. Kan man bygge en Deltec kopi kan man vel også bygge et red sea max 500 dog med en sump nederst til skummer og i det andet rum en køler. Bag i skal der være overløbskasse på samme måde som et 250. Hmm lige et projekt for mig tror jeg. Nogen der skal have et med nu jeg er igang?
Det ser da rigtig flot ud, men skummeren er lidt skod og det ser ikke ud til at den skummer ret godt, og så er der ikke plads til vand reservoir men designet er rigtig flot
Kasper j. skrev:Det ser da rigtig flot ud, men skummeren er lidt skod og det ser ikke ud til at den skummer ret godt, og så er der ikke plads til vand reservoir men designet er rigtig flot
Tvivler lidt på akvariet har stået et par dage på de billeder, som det kan tage en skummer at komme igang - Men en skummer er jo det mindste at skifte efter min mening
Vand-reservoir skulle efter sigende være med til den endelige udgave Det er KUN en forsmag der er fremvist. De snakker også om at udvide sumpen, men hvordan aner jeg ikke når der også skal være Chiller i