mit akvarie på 550 liter måler 140Lx65,5Bx60H
håber på i kan hjælpe. er lidt ny i faget.

Dvs. jeg skal projektere 2000W til mit setup?Sheriffen skrev:Man plejer at sige 1w pr liter vand.. så hvis det ska være en af de to muligheder er det vel 2 x 250w...
Det er bare det jeg har fået afvide af de kloge mennesker herinde...Nolan skrev:Dvs. jeg skal projektere 2000W til mit setup?Sheriffen skrev:Man plejer at sige 1w pr liter vand.. så hvis det ska være en af de to muligheder er det vel 2 x 250w...
Den regel holder altså ikke i praksis.
Du skal have så meget lys, at det kan dække akvariet.
150W kan normalt række op til 50cm ned med fornuftige PAR-værdier
250W op til 70cm
400W ...
1000W når du kommer over en meter.
Men det kommer jo alt sammen an på, hvilke koraller du vil holde i baljen?
/Kim
Tjah - lige knapt men det var det billede, jeg prøvede at tegne. Der er omkring 1800L vand i det setup jeg er ved at bygge.Sheriffen skrev:...
Men har du da et akvarie på 2000l ???
Det skal lige siges at den i 150 cm længden hedder 4x80w T5 og ikke 4x48Wjesper kristensen skrev:Hej Ulrik. Ryk denne lampe af en motherfucker over baljen, så er problemet løst og du kan holde alt du vil under.
http://www.dyreudstyr.dk/Saltvand/Lampe ... 8WT5dimbar
Jesper
Ska jeg ik ku sige... men det er det både jeg har fået at vide før, og har os set den op til flere gange før..Nolan skrev:Jeg tror i øvrigt ikke, at ret mange "kloge mennesker" herinde, mener den dér 1W/L regel gælder, hvor den end kommer fra.Sheriffen skrev:...
/Kim
Uden at kende til prisen, så er aquapro2000.de er godt bud.kruse8900 skrev:haha nej desværre er ved og løbe tør for ting. men får jo snart min motor så der jo nyt og bytte med igenhahaha
hvor i Tyskland kan man købe den der er 120 cm ?????
Som Nolan skriver er det en gammel skrøne, og den bliver ikke mere korrekt af at være gammel og gentaget mange gange.Sheriffen skrev:Ska jeg ik ku sige... men det er det både jeg har fået at vide før, og har os set den op til flere gange før..Nolan skrev:Jeg tror i øvrigt ikke, at ret mange "kloge mennesker" herinde, mener den dér 1W/L regel gælder, hvor den end kommer fra.Sheriffen skrev:...
/Kim
Hvis du skal have en Moonlight til 16000 kilo så ville jeg da kraftigt overveje Phobos LED lampen fra Pacific sun, der ligger i samme prisklasse og du sparer både watt forbrug, får kraftigere parmålinger og udskiftning af HQI pærer engang om året.kruse8900 skrev:haha nej desværre er ved og løbe tør for ting. men får jo snart min motor så der jo nyt og bytte med igenhahaha
hvor i Tyskland kan man købe den der er 120 cm ?????
Sorry Jeg har ingen fidus til dem. Du har hverken parmålinger eller ved hvilke typer LED der er tale om. De kan kun knalde en type kelvin grader af og lysspredningen er ringe! Samt kan du ikke en brøkdel af de muligheder der findes i Pacific Sun. Samt er jeg tilhænger af at man skal købe dansk ellers kommer vi sku aldrig ud af krisen!Jacobn skrev:man kunne også prøve noget i stil med dette http://www.aquashoponline.com/23-oceanb ... led-e.html
Det er sgu nok ikke det der er årsagen. Betalingsbalancen har det mere end fintclasen skrev:Sorry Jeg har ingen fidus til dem. Du har hverken parmålinger eller ved hvilke typer LED der er tale om. De kan kun knalde en type kelvin grader af og lysspredningen er ringe! Samt kan du ikke en brøkdel af de muligheder der findes i Pacific Sun. Samt er jeg tilhænger af at man skal købe dansk ellers kommer vi sku aldrig ud af krisen!Jacobn skrev:man kunne også prøve noget i stil med dette http://www.aquashoponline.com/23-oceanb ... led-e.html
Jeps. men om du kan klare dig med en enkelt tror jeg nu ikke.kruse8900 skrev:hej carsten så må en 250 watt HQI lampe vel være nok eller hvordan
Sådan var det engang men nu har LED lampern undergået en stor udvikling de seneste år og er fuldt ud kraftige nok til akvarier. Det skal selvfølgelig være den rigtige slags!kruse8900 skrev:men har en kammi der mener man ikke kan bruge led. til det da det ikke kan give den lys mængde som mit saltvand skal have. kan der være noget om det