Osmoseanlæg

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
bogo457
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 5620 Glamsbjerg
Saltvand siden?: 2009

Osmoseanlæg

Indlæg af bogo457 »

Hej alle sammen..... jeg er helt ny m.h.t osmoseanlæg og har derfor nogle spørgsmål..
jeg har købt et 300gpd 5 trins anlæg, men syntes at det kører af h..... til, der kommer næsten ingen rent vand ud, til trods for at det kører med boosterpumpe, der sidder en slange med et åbne/lukke håndtag på den ene membran, som hvis man åbner kommer tons vis af vand ud, men slangen som der skal komme rent vand ud af drypper nærmest kun??

På de 2 membraner er der folie rundt om, så det kun er enderne som er synlige, passer det?

Mvh Ole
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Osmoseanlæg

Indlæg af Kasper j. »

Der skal sidde en slags folie om membranerne, den skulle gerne være blå. Det kan være at din trykpumpe ikke køre rigtige fordi du mangler en ventilmodstand mellem trykpumpen og anlægget. Har du manometer på ?

Men ellers skal du bruge skylle ventilen som gerne skulle sidde på anlægget, og så stramme til til så anlægget producere affaldsvand svarende til foreksempel 240 ml/min. Men det står i manualen. Samtidig vil anlægget så lave ca. 100 ml/min rent vand. Men anlægget vil andrig komme til at fungere hvis ikke trykpumpen virker, for menbranerne skal bruge 3 - 6 bar tryk.

Kan du fornemme at trykpumpen arbejder/virker ? Hvis den belasten viberer den en del.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"