hjælp til orme
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
hjælp til orme
hej
jeg har fået en del orme i akvariet har set 4 inden for kort tid men de er meget hurtigt væk når jeg nærmer mig akvariet så kan ikke nå at tage nogen billeder af dem de er ca 3-4 cm lange sort og hvide med en rød hale meget tynde og er i stenene hvad kan det være for nogen ??
jeg har fået en del orme i akvariet har set 4 inden for kort tid men de er meget hurtigt væk når jeg nærmer mig akvariet så kan ikke nå at tage nogen billeder af dem de er ca 3-4 cm lange sort og hvide med en rød hale meget tynde og er i stenene hvad kan det være for nogen ??
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Re: hjælp til orme
Prøv at se om du kan finde den her: http://www.chucksaddiction.com/hitchworms.html
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990

eurythoe sp ???
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
der er ikke nogen der ligner på den side og det er heller ikke den på billedet.. har studeret dem et stykke tid nu er de har et rødt hoved og så en hvid ring og blå sort ned at kroppen med en hvid plettet stribe fra ringen til hale spis
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
du må nok heller prøve med nogle fotos og selv med fotos kan det være svært,
kan det stadigvæk være en polychaete annelide???,måske det ikke er et ungdyr men bare en mindre orm i famililien Amphinomidae,---->måske linopherus??
at jeg nu gætter disse 2 orme er at de er de mest almindelige vi ser i vores akvarier.
Annelide kommer ellers fra det latinske annelius og betyder noget som en lille ring,her refereres til segmentet som dækker hele kroppen,og hvert segment(udsnit) har sin egen hulrum,foreksempel en kontrast måtte være en fladorm hvilket ikke har segmenter men er bare en "hel" konstruktion så at sige.....det findes også nogle runde orme som ikke har segmenter og det er nematoda.
håber det hjalp
kan det stadigvæk være en polychaete annelide???,måske det ikke er et ungdyr men bare en mindre orm i famililien Amphinomidae,---->måske linopherus??
at jeg nu gætter disse 2 orme er at de er de mest almindelige vi ser i vores akvarier.
Annelide kommer ellers fra det latinske annelius og betyder noget som en lille ring,her refereres til segmentet som dækker hele kroppen,og hvert segment(udsnit) har sin egen hulrum,foreksempel en kontrast måtte være en fladorm hvilket ikke har segmenter men er bare en "hel" konstruktion så at sige.....det findes også nogle runde orme som ikke har segmenter og det er nematoda.
håber det hjalp

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
det er ikke svært at se hvis det er en sipuncula,det er den eneste orm som består af en meget lille hjerne som simpelt består af loop omkring munden sagt på en anden måde

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
http://biogeodb.stri.si.edu/bocas_datab ... =sipuncula
(bocas del toro er karibisk region...)
jeg undrer mig over det som står i wiki linket/reefsafe-nej ???
(bocas del toro er karibisk region...)
jeg undrer mig over det som står i wiki linket/reefsafe-nej ???
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
hjælp til orme
har fået taget lidt billeder af dem nu nogen er de største er vel en 3-4cm nu og skal lige siges at der er MANGE af dem
ikke de bedste billeder men håber i kan hjælpe

ikke de bedste billeder men håber i kan hjælpe

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En eller anden form for børsteorm, og sandsynligvis helt uskadelig
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
det håber jeg da jeg nok kan tælle de første 50 + alle dem der er inde i stenene og i sandet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16