Jeg har haft 3 anemoner. Den første jeg fik satte jeg et sted og der er den endnu (2½ md har jeg haft den), den anden ville være hvor den første var. Det var jeg ikke enig i men jeg gav op da den ellers vandrene rund og satte sig bagved, så der er den nu.

Den sidste kunne ikke finde sig til og og vandrene. Jeg solgte den og den døde ret hurtigt efter (jeg refundere pengene).
Mine to klovnfik ville ikke gå i anemonerne i starten, de var i min blødkoral (Lobophyton), jeg har et billede af den hvor den ligger helt nede i buden. I starten var korallen træt af det, men til sidst var det som om det var ok. Der er også en Ricordea yuma de var vilde med.
Det er klogt, mht ikke at få fisk som vokser, hvis du har det sådan. Jeg havde først en RSM130D. Så ville jeg have en Picasso (første fisk jeg fik) og det betød et større akvarier. Jeg ved den har jeg på lånt tid og det er jeg meget ked af. Den er enorm sød og ordner akvariet, det er dens. Kommer der nye fisk, bliver de sat på plads en ½ dag og så er det slut. Den er vild med min puffer og elsker klovnfiskene. Men jeg holder hele tiden øje med dens adfærd
Hvad man kan vælge i stedet for kejser er jo afhængig af hvad man vil have. Jeg har en kejser og når den ikke er der mere kommer mandarinen i eller en mere rolig fisk, en wrasse måske.
Jeg har en Atrosalarias fuscus holomelas blennie, den har taget godt for sig af mine alger, men der er næsten ikke flere alger og heldigvis tager den alt andet nu også.
Jeg tror der er en del "trail and errow" i denne hobby, da det ikke altid er som man tænker, læser eller tror. Jeg fik to Chrysiptera hemicyanea demseler (ved en fejl) den ene slog den anden ihjel. De er nogle bæster:-) Den sidste har det fint med sig selv, så den beholder jeg.
Nå, det var lidt strøtanker fra mig.....