zenia ser døde ud

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
dakota
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 7470 Karup Jylland
Saltvand siden?: 2010

zenia ser døde ud

Indlæg af dakota »

mine zenia ser meget lukket ud og muligvis døde ud ogdet er rigtig trælse ud det kom i løbet af kort tid da vi havde slukket lyset i 1 døgn da vi trode at vi havde brunetrådalger og havde læst at det kunne hjælpe her inde og det har vist sig at det ikk var den slags alger hva kan jeg gøre for at rede dem :crybaby: :crybaby: :crybaby:
[center]1 stk. red sea max 130D nu med mælkehvidt vand ... Det er vores første saltvandsakvarie så gode råd og hjælp modtages meget gerne. :-D[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: zenia ser døde ud

Indlæg af Carsten »

dakota skrev:mine zenia ser meget lukket ud og muligvis døde ud ogdet er rigtig trælse ud det kom i løbet af kort tid da vi havde slukket lyset i 1 døgn da vi trode at vi havde brunetrådalger og havde læst at det kunne hjælpe her inde og det har vist sig at det ikk var den slags alger hva kan jeg gøre for at rede dem :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Der er ikke meget du kan gøre end at klappe i hænderne, og vær glad for at de måske er døde.

Xenia er flotte som de står og pulser, men de breder sig som en pest når de får fat.

Hvis du insisterer på at have Xenia, er der nok en eller anden der vil give dig en tot.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Schwensen »

Jeg tror næsten ikke på de er døde? :) Blødkoraller har nogle dage, hvor de ser grimme ud, og det kunne jo være, at det bare var det? Prøv at vent et par dage, så skal du bare se ;)
dakota
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 7470 Karup Jylland
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af dakota »

jeg takker og håber at de overlever da det er flot koral
[center]1 stk. red sea max 130D nu med mælkehvidt vand ... Det er vores første saltvandsakvarie så gode råd og hjælp modtages meget gerne. :-D[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Schwensen skrev:Jeg tror næsten ikke på de er døde? :) Blødkoraller har nogle dage, hvor de ser grimme ud, og det kunne jo være, at det bare var det? Prøv at vent et par dage, så skal du bare se ;)
Nu har mit akvarie været invaderet af Xenia i mange år, og jeg har desværre aldrig set dem have en off-day, hvorimod de fleste andre kan have det.

Grunden til at de andre har off-days, er at de skal skifte det beskyttende slimlag som ligger over korallen og beskytter den mod
parasitter. Det har Xenia og Anthelia tilsyneladende ikke behov for da de altid står og vejer i strømmen
nissen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af nissen »

Er der ikke noget om at xenia enten lever eller også gør det ikke.. har selv prøvet det der med at have noget der gik kold. lidt på samme måde som den du skriver om. havde det så bare ude og ned i min sump hvor jeg ikke lige have lys på. det stod også omkring et døgn og efter er det aldrig kommet igen.. men fik noget nyt ved en gut og det lever så så fint skal jeg så lige sige men det anden det kom aldrig igen.. men ja det breder sig som bare en i ......
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Xenia lever eller dør, i min gamle balje døde det næsten før det ramte vandet :dizzy: Jeg har en tot nu der har overlevet i 2 mdr. :K
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

jeg har gode erfaringer med en lille skvat Jod i tanken, hvis xeniaen ser lidt sløj ud.

Men kun et dårligt råd ;-)
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"