Nyt akvarium

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Nyt akvarium

Indlæg af Schwensen »

Jeg er ved at få bakset et nyt akvarium sammen :D Det var først meningen, at det skulle stå det samme sted som mit nuværende, men nu har jeg besluttet, at det skal stå et nyt sted! Hvordan gøres det så bedst?
Skal jeg flytte så meget af mit "gamle" vand over i det nye? og så blande nyt saltvand for resten? Og så herefter lave stensætningen og lægge bundlag i(bundlaget er nyindkøbt), og til allersidst flytte det levende over i? Er dette en metode, hvor jeg ikke får en ny algeopblomstring? (er med på der er en chance for dette).

En anden mulighed var at flytte en andel af mine LS over i det nye akvarium og lade det "indkøre", og så efter noget tid flytte resten af stenene over i akvariet?
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions: 0
15
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Koldig

Re: Nyt akvarium

Indlæg af Sheriffen »

Jeg vil bare blande helt nyt vand... ( det er jo i stenene alle bakterier osv sidder ) så det ville være det nemmeste.. flyt det hele over i og så lave noget nyt vand...
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

Var også min plan, men kunne godt være, vandet ville blive "bedre", hvis det fik lov til at stå med stenene lidt først, men så tænker jeg, at det bliver to forskellige systemer, og det skal det jo ikke ;)
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
15

Indlæg af Sheriffen »

Det er bedst at få det hele i på engang.. på nær fisk og koraller selvfølgelig..;) men der kommer jo nok lidt brun alger efter en flytning, så medmindre manvil igennem det to gange, så vil jeg smide alt det i jeg kunne...:)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

Ville du så lade fisk og koraller svømme rundt i det andet for sig selv? uden sten eller hvordan? Så er der jo ikke noget til at omdanne ammoniakken osv..
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
15

Indlæg af Sheriffen »

Mon ik du sagtens kan smide det med over i det andet akvarie.. hvis det bare blir flyttet alt sammen på samme dag, så sku der ik ske så meget ved det...men man ska jo aldrig sige aldrig.. men vil mene du sagtens ku flyte det hele uden det store problemer.. evt la det nye akvarie stå lidt indtil der er kommet lidt ro på det hele, og sandet ik virvler så meget rundt...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"