Der er mit første spørgsmål, for jeg er vild med designet på et Dennerle Nanocube, hvor hjørnerne er lidt afrundede uden samling. Kan man få det lavet på specialmål? Der er (selvfølgelig) ikke nogen af standard Nanocub'erne der lige nøjagtig passer i den størrelse jeg kunne tænke mig. *skeptisk* Jeg gider bare ikke se på de der trælse samlinger i hvert hjørne. Et cylinderformet kunne også være en mulighed. Skal selvfølgelig være lavet af glas - IKKE akryl!
Næste spørgsmål er belysning. Jeg har besluttet at T5 eller lignende er fint for mig (det skal stå lige ved siden af mit TV, så det blænder for meget med en der svæver hen over akvariet, og så er der alt det med fordampning osv osv. Varme burde vel ikke være et problem når det ikke er HQI?), så jeg vil gerne have lavet en custom made lampe, der slutter tæt, evt. med en blæser indbygget i låget. Det skal igen ikke være lavet af plastik, så brækker jeg mig. Det må gerne se lækkert ud. Nogen løsningsforslag på den?

Så kommer vi til overfladeskimmer, filter og skummer. Nogen færdigløsninger der ikke larmer som en støvsuger? Jeg tænker at overfladeskimmer / overløb er et problem når den hænger uden på akvariet - eller skulle man lave en selvbygger bag i akvariet? Det tager jo desværre bare noget af pladsen, når det kun er er 40-60 liters i forvejen...
Håber I er friske på et par svar til en kommende saltvandsfreak.