Hvilket nano?

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Hvilket nano?

Indlæg af Sarah R »

Jeg vil gerne starte et nano op der skal kunne indholde lidt koraller og nogle rejer. Men mit problem er; Hvilket nano akvarie skal jeg vælge når det skal kunne stå på mit værelse, uden at det larmer så meget at man ikke kan sove for det?
Jeg har kigget lidt på bla. Aquatic Nature 37 evolution og Boyu.
Akvariet skal helst ikke være større end 50 liter og så skal det fungere uden diverse opgraderinger af det medfølgende udstyr.
Håber at nogen vil komme med lidt ideer og evt. erfaringer omkring de forskellige nano'er man kan købe :)
MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Hvilket nano?

Indlæg af Bingocaller »

Jeg har en ven der overvejer at sælge sit Boyu 58 liters med 2 klovnfisk - snegle - eremitkrebs - 1 hugo.

Han tank kører ganske fint - han vil bare have noget større

Skriv hvis det har interesse
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Boyu larmer nok for meget :)

Jeg ville anbefale dig at bygge noget selv, ud af et billigt lille standard akvarie, og så bruge en luftskummer :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
lotteH
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af lotteH »

Jeg holder med Hansen. Et Boyo 58 L larmer pænt meget at have stående på et værelse. Mit står i min stue, men ville nødigt skulle sove i samme rum. Man kan selvfølgligt stille det på en måtte el. lign, så lidt af resonansen bliver dæmpet, men absolut ikke nok. Jeg har lidt fortrudt at jeg ikke købte et specialbygget af Claus fra Tropeakvarier! Det havde nok oveni købet været billigere samlet. Jeg har måttet købe en anden skummer, fordi den Boyo sælger med i sættet, ikke er meget bevendt og derudover har jeg måttet sætte noget ekstra blå lys i. I Boyos akvarie er der fra fabrikken lavet 4 stk "riste" ind til sumpen og disse er en stor fejl. Det er jo meningen at vandet skal "overløbe" og ikke blive suget ind fra neden, så disse har jeg måttet lukke med silikonefuge :o( det er ikke pænt men virker
Held og lykke
Lotte
THC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af THC »

Vi har som Hansen anbefaler selv opbygget vores eget lille nano, og det larmer godt nok ikke meget, og det kører rigtigt fint. Så få købt et akvarie i den størrelse du gerne vil have, få lavet et overløb indvendig , og så ellers en red sea berlin airlift , en returpumpe, og så en tunze til cirkulation. Og så skal der noget ordentligt lys over.

Du kan se vores gamle akvarie her, som desværre revnede. Men det er en fin størrelse , og før det revnet var det brand flot med stensætning :) som jeg desværre ikke fik taget billeder af :)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Jeg har mit gamle 30L med indvendig overløb, refugie og skummer kammer du kan hente på Nørrebro billigt :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"