Hvor er mine snegle kommet fra....?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Hvor er mine snegle kommet fra....?

Indlæg af Valentin »

Har nu haft mit akvarie kørende i lidt over tre måneder..

Alle sten på nær en var sten som var helt tørlagte da jeg købte dem og har så ligget i en bedroller med saltvand i samt et par pumper, i godt to måneder..

Da jeg flyttede akvariet som jeg havde haft stående i flere måneder og gået og kælet for kom de sten i fra min bedroller som jo var tørlagte sten jeg havde givet en gang saltvand og ikke andet..

Tog så en enkelt levende sten fra mit gamle kørende akvarie samt et kop grus og tilsatte det i min nye tank.. ( så kun et murerarbejdes mand´s hånds størelse´s sten og ldit grus..

Og nu vrimler der med snegle i min tank.. Nu ved jeg godt de formerer sig de små sataner og at der selvfølgelig har været et pat stykker i gruset eller på stenen..

Men så er det sjove..( syntes jeg da ) havde jo lidt sten til overs af dem jeg selv avde saltet ind og de havde jo aldrig set liv.. Og der er sku også et par stykker.... Bare sådan et nørd spørgsmål...

Hvor fanden kommer de FRA....? griner..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvor er mine snegle kommet fra....?

Indlæg af Marco R »

Hey Troels,

Har du ikke byttet en del fragtmenter på det sidste eller for ikke så lang tid siden?? Sneglene kan jo sagtens sidde på de små sten, som koralen sidder på :y
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Hvor er mine snegle kommet fra....?

Indlæg af Valentin »

Nej det er nemlig det der er det sjove ved det..

Der er intet i akvariet.. kun de sten jeg havde haft en den bedroller..og der var jo intet liv.. men har taget vand fra mit kørende og hældt i..

Men en snegl der kommer fra en spore eller andet i vandet lyder lidt vildt i mine ører..

Og min Harry potter tryllestav er lånt ud så det er heller ikke den der har været på spil..griner..

Havde dog en sten der havde været taget op i nok en måned og bare lå som røg i en dag ( og nu jeg tænker over har jeg hørt at nogle små kryp ka overleve rigtig længe uden vand men god fugt..) måske det var svaret.. :W
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"