Kan disse rejer gå sammen?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Kan disse rejer gå sammen?

Indlæg af Bingocaller »

Har en Lysmata debelius = Kardinalreje - kan den gå sammen med Lysmata amboinensis = Dannebrogsreje, Pudsereje?

Ville jo nødigt købe en ekstra reje og så var der kamp til døden :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Re: Kan disse rejer gå sammen?

Indlæg af Bingocaller »

Forresten er min Kardinal cirka 3 cm hvis det gør nogen forskel og går i et 130 RSM
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Gargoyle47 »

jeg har nu haft 2 danneborgsrejer og en kardinalreje gående sammen med en steopus hispidus i et lille 58l i et år....jeg har ingen problemer haft....men kardinalrejen ser jeg næsten kun når jeg fodrer
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Ja min kardinal gørdet samme - den er væk hele tiden inde i stenene - men når der er foder kommer den frem. Tror det skyldes at vores lys er for stærkt har jeg læst mig til. Grunden til jeg poster er bare at jeg syntes jeg havde læst en post hvor der var et eksempelt hvor de to arter havde slået hinanden ihjel :) Og det ville jo være synd :)
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af Gargoyle47 »

ja ihverfald....jeg har læst et eller andet sted at jo flere kardinalrejer man sætter sammen jo mere er de fremme (læs modige)
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Gargoyle47 skrev:ja ihverfald....jeg har læst et eller andet sted at jo flere kardinalrejer man sætter sammen jo mere er de fremme (læs modige)
og det er også helt korrekt, jeg havde i et lille års tid en enkelt kardinalreje, som jeg troede var død, jeg så den aldrig, så købte jeg 3 mere, nu ser jeg dem jævnligt, men de lever stadig mere skjult end dannebrogsrejerne

jeg har følgende rejer gående i samme akvarie, 3 dannbrogsrejer, 4 kardinalrejer, 1 Stenopus hispidus, 2 harlekinrejer, samt et ukendt antal danske fjord og tangrejer, der var tiltænkt som foder til min daværende dragefisk og muræne, men de lever stadig i bedste velgående
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af Gargoyle47 »

orvs Brian du har harlequin rejer...jeg syntes de er sindsygt smukke, men de må være hundesvære at holde med deres særprægede spisevaner? derfor har jeg ingen
Men jeg kunne da godt være interesseret i hvordan du holder dem, smider du bare en søstjerne ned til dem en gang imellem eller findes der noget frostfoder specielt til dem?
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Gargoyle47 skrev:orvs Brian du har harlequin rejer...jeg syntes de er sindsygt smukke, men de må være hundesvære at holde med deres særprægede spisevaner? derfor har jeg ingen
Men jeg kunne da godt være interesseret i hvordan du holder dem, smider du bare en søstjerne ned til dem en gang imellem eller findes der noget frostfoder specielt til dem?
jeg anskaffede dem, da jeg havde ufattelige mængder af de små søstjerner, og dem hygger rejerne sig med, der bliver ihvertfald færrer og færrer af dem
når de engang er væk er jeg nok nødt til at give dem en søstjerne i ny og næ
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har 1 par Lysmata amboinensis, 1 par Lysmata debelius samt 1 par af en underart til Lysmata wurdemanni. Disse rejer har efterhånden gået ret lang tid sammen og er alle udvokset til store størrelser. Det lidt underlige er faktisk at det er Lysmata debelius som ses mest, det var ellers altid været mine Lysmata amboinensis som var fremme i det gamle akvarie. Alle 3 arter pudser tit mine fisk på skift og det er her at der kan opstår lidt uenighed imellem reje-arterne, da de ser det samme sted som værende "den bedste pudseplads" og jager hinanden væk på skift, udover dette så går de også fint sammen herhjemme :wink:

Brian: Sidst jeg tilførte indfanget fjordrejer til akvariet kunne jeg kun holde liv i dem i ca. 1/2 år. Har du opskriften på hvordan du er lykkedes at holde liv i denne flotte reje :sneaky2:
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af Limatho »

Jeg har også haft to kardinaler + 1 dannebro + 1 wurdimani uden at det gav anledning til nogle problemer, kan også tilslutte mig fordelen i to kardinaler,
mine var fint fremme. Mine rejer gik på 300 liter....

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af Gargoyle47 »

Jeg må simpelhen ud og skaffe mig en kardinal mere :pray: