Kan det levende sand og de levende sten godt leve uden skummer i 3-4 dage?
De levende døde..
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
De levende døde..
Jeg står lidt i knibe, min skummer kommer først Tirsdag måske først Onsdag. Men jeg skal afhente levende sten allerede nu på Søndag.
-
spdiving
Re: De levende døde..
Ja bare de står i saltvand.
Sandet kan være lige meget det skal renses før du kommer det i akvariet så det ikke er beskidt. Om det er levene eller ej er lige meget det skal skyldes under alle omstændigheder eventuelt med saltvand.
Jeg har haft 130 kg levene sten til at stå i en tønde i over 2 mdr før jeg skulle bruge dem. Havde en lille pumpe og en ilt sten i.
Steen
Sandet kan være lige meget det skal renses før du kommer det i akvariet så det ikke er beskidt. Om det er levene eller ej er lige meget det skal skyldes under alle omstændigheder eventuelt med saltvand.
Jeg har haft 130 kg levene sten til at stå i en tønde i over 2 mdr før jeg skulle bruge dem. Havde en lille pumpe og en ilt sten i.
Steen
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Skide godt...
Men på posen på det levende sand, står der at det ikke skal skyldes først???
Men på posen på det levende sand, står der at det ikke skal skyldes først???
-
spdiving
Ok...Jeg ville nok afligevel skylde det bare i saltvand så.
At købe levene salt er spild af penge nyt sand er der liv i efter 3-4 mdr. Poder du det med en kop fuld indkørt sand er der liv efter kortere tid.
Jeg har prøvet at købe levene sand og syndes ikke der er nogle forskeld når først akvariet er indkørt og klar til koraller og fisk.
Steen
At købe levene salt er spild af penge nyt sand er der liv i efter 3-4 mdr. Poder du det med en kop fuld indkørt sand er der liv efter kortere tid.
Jeg har prøvet at købe levene sand og syndes ikke der er nogle forskeld når først akvariet er indkørt og klar til koraller og fisk.
Steen
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Ok, ja det kan jeg godt se, jeg har dog også læst det flere gange.. Men jeg fandt et tilbud, hvor jeg kunne få sandet til næsten samme pris som almindeligt sand... Så tænkte Hr. Sørensen.. Ja hvorfor dog ikke.
-
spdiving
Det kender jeg godt har selv prøvet ... Men der er desvære ikke ret meget forskæld....Sandet bliver mere og mere levene med tiden og det tager ikke lige så langt tid som med dine sten. Hvis det lige får en kop indkørt sand. Også sviner det ikke lige så meget som at komme 7-15 kg gammelt betændt sand i akvariet. Det kan næsten vælte hele systemet aflene.
Steen
Steen
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
-
spdiving
Det er da ok sand.
Hvilken en af dem har du brugt penge på der er jo flere størlser sand ??
Steen
Hvilken en af dem har du brugt penge på der er jo flere størlser sand ??
Steen
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16