Igår kl 19:30 ankom mit nye saltvandsakvarie fra land og dyr i hobro. akvariet er et 128 litters BOYU. jeg havde en time forinden været 40 km. fra Esbjerg og hente 23 kg levende sten. men altså, får jeg blandet noget saltvand a 24 - 25 grader og får tilsluttet alt udstyret. herefter er det jo som i alle siger, kun at vente.
kl 05:00 vågner min søn og til min store overraskelse opdager jeg at der ikke er noget strøm i huset,

jeg fatter hurtigt mistanke til det nye
akvarie, og tager strømmen fra det og får strøm i huset igen. herefter er jeg lidt mistænkelig over at der er en underlig afbrændt lugt fra akvariet, og temperatuern ligger på a 27 grader, skønt jeg havde indstillet varmelegmet til at stå på 25 grader.
jeg begynder trinvis at tilkoble div stik igen og da jeg tilkobler de sidste 3 stik, ryger strømmen atter. min mistanke bygger nu på varmelegmet, og jeg tager det herefter fra og løfter det op, og opdager at det er HELT brændt. ledninger og plastic er helt smeltet og der følger, intet glas med op. herefter opdager jeg at der liger små sorte sod aflejninger i vandoverfladen. PIS HVOR ÆRGELIGT !!!

Jeg kan desværre ikke få fat i forhandleren før kl 09:30 Skal jeg tømme alt vandet af igen og rense hele akvariet og hvordan skal jeg gøre MHT det def. varmelegme, han skal vel sende mig et nyt ? jeg er 100% sikker på at det hele tiden har været dækket af vand, HELT. min eneste dumhed var at jeg ikke havde det oppe og kikke på det inden jeg tilsluttede det, så ved ikke om det evt. kunne have haft en revne i glasset inden jeg tændte. jeg kan tilføje at strømmen er gået efter kl 02:30 da jeg var vågen der, og så på vækkeuret