Jeg har set flere steder at de blot "flyder" rundt indtil de sætter sig fast, men jeg tør sgutte bare lade den flyde rundt, hvis den nu ender i min Tunze nano.
Er det normalt at man slukker for det værste cirkulation i en times tid, eller hvad ???
Det kan de sagtens ja. Men lad være med at slukke pumpen.. Lige så snart den har fæstnet sig, og du så tænder pumpen igen, er der sandsynlighed for at den vil flytte sig igen, pga ændrede strøm forhold.apfolmer skrev:nej, men det med at de "flytter sig", det er jo lissom forde de slipper, og dermed flyder med strømmen... Eller hvad ? Kan de "vandre" og "gå" rundt ?
Anemoner er ikke glade for sand..Birkefeldt skrev:Jeg har også købt en anemone fra Bonnie idag. Min flød ikke rigtig rundt, men blev liggende der hvor den blev lagt (indtil videre) Men er lidt usikker på om den skal sidde på en sten eller ligge på sandet?
Bare lad den klare det selvBirkefeldt skrev:Ok. Jeg har en flad sten som jeg kan sætte anemonen på. Skal jeg gøre det med det samme eller lade den få lidt ro?
Hvis du kan finde noget net der kan komme vand nok igennem til den givne pumpe, som hverken er metallist, eller i et blødt plast-materiale der falder sammen kan du jo sagtens!Korsør86 skrev:kan det ikke undgås, hvis man "opbygger" en kasse af noget små masket net rundt om pumpen (3-4 cm fra pumpen) hele vejen rundt?
Så kommer Anemonen ikke så tæt på pumpen, så den bliver suget i stykker ad den, og pumpen får ikke nedsat ydelsen?
Er det finmastet nok til at den ikke bliver suget igennem? Det er jo bare i grove træk en blæverklatCarsten skrev:Det burde være muligt at lave en net kasse af tagrende net.
det duer ikke med noget stramt om pumpenKorsør86 skrev:har tænkt en del over dette problem, med anemonerne ryger i pumperne (Nok fordi jeg gerne selv vil have en)
grunden til de ryger ind i vores Cirkulations pumper, er fordi de slipper deres sten, og sejler med vandet rundt... kommer forbi en pumpe, hvor hullerne i pumpen er store nok til at den kan blive mast igennem, fordi det er en blæver klump... så der har været forslag om at bygge noget om rundt om pumpen i plast osv, men kan man ikke "bare" formindske hullerne i pumpen, ved at ta' en nylonstrømpe (eller lign.) og sætte stramt uden om pumpen, og så en sytråd eller lign, til at binde den fast med? så har man da lavet hullerne så små at anemonen ikke kan smutte igennem, og vel egentlig også så snegle osv kan holde strømpen ren, så der ikke er så meget rengøring ved det?
pumpens cirkulations evne bliver vel heller ikke nedsat drastisk ved sådan et indgreb?
bare et forslag?