glasset ankommer torsdag, hvor jeg håber på at få det samlet så det kan komme op og hænge, og få sat gang i det....

Producenten tester den slags under helt specielle forhold - Boltene skal nu også nok holde, ingen tvivl om det. Det er nærmere om murværket du smækker dem ind i kan holde.chris paarup skrev:det er beton vægge, og der er garanteret fra forhandleren at de kan hver især holde over 250 kg, og der er seks bolte. jeg kan hænge og hoppe i dem uden der sker noget vejer også kun 92 kg. men der er jo 3 beslag, det virker meget solidt.
Husk på at en radiator har tyngten inde ved vægen og ikke en ½ meter ude ellers er jeg enig med DDT2 er også selv vvs'er.DDT2 skrev:ville nu sige jeg ikke ville være i tvivl har selv hængt fyr radiatore osv op i lignende og tro mig er det gjort som procenten anviser skal det nok holde.
fx satte vi en ståbejernsradiator og i sådan 2 expansionsbolte i betonvæg og det var en radiator på 350kg.
personligt ville jeg dog have valgt en anden løsning med bord men spændende måde ser frem til flere billeder
nej det er rigtigt nok men nu lige det eksempel jeg gav var os på en speciellavet radiator som havde en dybde på 40cm da det skulle være i et indhak.Tom Ekelund skrev:Husk på at en radiator har tyngten inde ved vægen og ikke en ½ meter ude ellers er jeg enig med DDT2 er også selv vvs'er.DDT2 skrev:ville nu sige jeg ikke ville være i tvivl har selv hængt fyr radiatore osv op i lignende og tro mig er det gjort som procenten anviser skal det nok holde.
fx satte vi en ståbejernsradiator og i sådan 2 expansionsbolte i betonvæg og det var en radiator på 350kg.
personligt ville jeg dog have valgt en anden løsning med bord men spændende måde ser frem til flere billeder
joekill skrev:Jeg har set mange velmenende forsøg på søheste hold. Desværre fejler de fleste fælt, da de ikke har gjort sig klart hvor svært det faktisk er og hvor meget tid man reelt kommer til at bruge på at holde fiskene i tiptop form.
Men når det er sagt, så syns jeg din placering af akv er mindre heldig. Søheste er sky små fisk, der ikke tåler for megen uro, så at sætte akv lige op af en dør hvor der som er regel er en del traffik er ikke smart.
Heller sæt akv i et rum hvor der fred og ro og ikke for meget lys. Desuden trives de bedre i smalle høje akvarier.
Nu er du startet med akvariet, men mere spændende er det at høre om hvordan du vil fodre dem?
joekill skrev:Hvis det skal hænge der på væggen hvor skal sumpen så være?
Her er lidt kloge ord på dansk:
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/S%C3%B8heste_Pasning