For meget tang??
- pernoe1
- Kejser fisk

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
For meget tang??
Hej Allesammen.
Jeg fodrer mine fisk med tang hver dag, de spiser lystigt af det, jeg har 4 kirurger og to gylter der guffer godt i sig.
Kan man overfodre med tang? Bruger almindeligt Nori-tang fra supermarkedet...
Mvh Christian
Jeg fodrer mine fisk med tang hver dag, de spiser lystigt af det, jeg har 4 kirurger og to gylter der guffer godt i sig.
Mvh Christian
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: For meget tang??
Som med alt andet foder kan du overfodre med det.pernoe1 skrev:Hej Allesammen.
Mvh Christian
Noritang siges at kunne give fosfat i vandet.
Og små stykker som bliver revet fra og ikke spist, er med til at give næring i vandet.
- Jacobn
- Palet kirurg

- 15
- Postnummer: 9700 Brønderslev
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har læst at man også kan fodre kirurger med salat og agurk, kan man også overfodre med det?
- T.B.P.
- Dværg kejser

- 17
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 1983
Man kan overfodre med alt. Hvad der kommer ind, ska' jo også ud igen og det sviner jo, ik'!?! 
Hvis nogen har hørt om foder som renser vandet, når det kommer ud, så vil jeg godt ha' et link.
Hvis nogen har hørt om foder som renser vandet, når det kommer ud, så vil jeg godt ha' et link.
Senest rettet af T.B.P. søn 16. maj 2010 12:23, rettet i alt 1 gang.
Tony Petersen.
-
spdiving
Jeg køber Nori Tang i Metro. Før hen købte jeg det ude i Inco men har desvære ikke kort der til mere prisen i Inco er 280g for 170 kr ink moms.
Steen
Steen
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
T.B.P. skrev:Hvis nogen har hørt om foder som renser vandet, når det kommer ud, så vil jeg godt ha' et link.
Den der opfinder det, vil meget hurtig blive en meget rig mand/kvinde
- Julian
- Grøn Chromis

- 16
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2000 Frederiksberg
Wupti! Det er da lige præcis det jeg skal lave min kandidat i marine biologi om
Giv mig lige en 2 år folkens, så er den hjemme
Giv mig lige en 2 år folkens, så er den hjemme
Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
-
laursen
- Picasso aftrækker

- 17
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
pernoe1 skrev:Hej Allesammen.
Mvh Christian
Jeg vil mene at hvis man holder sig til en bestemt mængde dagligt, vil det give mest balance i nedbrydningen da der vil være et mere fast antal baterier til at nedbryde det. Men der er dog stadig grænser for hvor stor en mængde du skal putte i hver dag
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
- joekill
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Man kan som sådan ikke overfodre herbivores som fx. kirurg, da deres tarm er lang og skal være fyldt med plantefoder hele tiden. Derfor bruger de alle dagstimerne på revet, med at gnaske alger.
'Så foderfrie dage er faktisk mere usunde!
Men giver man derimod forskelligt kødfoder er det en anden snak, det fordøjer de ikke særlig godt, så det kan sikkert godt overdrives.
Men giver man derimod forskelligt kødfoder er det en anden snak, det fordøjer de ikke særlig godt, så det kan sikkert godt overdrives.
- T.B.P.
- Dværg kejser

- 17
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 1983
[quote="joekill"]Man kan som sådan ikke overfodre sherbivore som fx. kirurg, da deres tarm er lang og skal være fyldt med plantefoder hele tiden. Derfor bruger de alle dagstimerne på revet, med at gnaske alger.
Ja, for fiskene. Men for vores lille lukkede økosystem er det en belastning om det er herbivores (planteæder). eller carnivore (kødæder). hvis der bliver fodret meget.
Så en fornuftig fodertilstand imellem afmagret og spærreballon, er vel det vi sigter efter i vores kar.
Ja, for fiskene. Men for vores lille lukkede økosystem er det en belastning om det er herbivores (planteæder). eller carnivore (kødæder). hvis der bliver fodret meget.
Så en fornuftig fodertilstand imellem afmagret og spærreballon, er vel det vi sigter efter i vores kar.
Tony Petersen.