Med nedløb i både skummer-rum og refugium. Med tilslutningerne til kalkreaktor, fosfatfilter og til at tappe vand af og fylde vand på ved vandskift.
Og forhåbentligt at få det hele så lydløst som muligt.
/Morten N
Hold da op ja det er en del ting, som skal spille sammen der, men er helt sikker på, at du nok skal få det til at fungereGzus.dk skrev:Ja, det er blevet lidt teknisk. Håber også at det kommer til at virke som planlagt![]()
Med nedløb i både skummer-rum og refugium. Med tilslutningerne til kalkreaktor, fosfatfilter og til at tappe vand af og fylde vand på ved vandskift.
Og forhåbentligt at få det hele så lydløst som muligt.
/Morten N
Jeg har absolut intet resonans fra mine tunzer. Og de kører for fuld skrue. Hvis du har resonans kan du købe nogle lyddæmbere som Moby sælger til 90 kr stkjesper kristensen skrev:Ser sku lækkert ud må man sige. ang dine 6105ere lamer de så? Har selv bestilt 3 hos DeepO nemlig.
Marco R skrev:Hej Morten,
Det er det mega godt lavet den sump derDet ser da helt prof. ud
![]()
Glæder mig meget til, at du skal have vand i den
Gzus.dk skrev:Marco R skrev:Hej Morten,
Det er det mega godt lavet den sump derDet ser da helt prof. ud
![]()
Glæder mig meget til, at du skal have vand i den
Tak for det.
Jeg syntes stadig der er langt op til det niveau som han laver på Melevsreef.com
Hvis der kommer en næste gang, skal jeg ihvertfald have købt nogle flere og længere skruetvinger
/Morten N
Der er udnyttelse af hver enkelt centimeter, så den passer perfekt ind i mit skab og rummene er lavet så er der lige plads til alle tingenespdiving skrev:WOW en fed sump..Lækkert at se du har kræset om den.
Har du fået sat den op og hvordan fungere din rum indeling er der plads nok til det hele.
Steen
Det var også det jeg tænkte. Så da jeg så en brugt til en god pris, måtte jeg lige slå tilspdiving skrev:Det er en rar ting at have en sikkerhed i en køller. Samt blæsere der kan gøre arbejdet så man ikke bruger for meget strøm.
Du kan også hæve lampen en lille smugle især nu hvor du afligvel kun er ved at køre akvariet ind.
Steen
Om du tænder for køleren manuelt eller ladet GLS'en starte køleren kommer vel ud på et. Vandet står jo alligevel i slangerne.Gzus.dk skrev:Det var også det jeg tænkte. Så da jeg så en brugt til en god pris, måtte jeg lige slå tilspdiving skrev:Det er en rar ting at have en sikkerhed i en køller. Samt blæsere der kan gøre arbejdet så man ikke bruger for meget strøm.
Du kan også hæve lampen en lille smugle især nu hvor du afligvel kun er ved at køre akvariet ind.
Steen
Kan der være en fordel i at lade min Profilux styre køleren og pumpen til den ? Således at der først kommer strøm til pumpe og køler når temperaturen når over et vist niveau ?
Eller er det en dårlig ide at have vand stående i slangerne der ikke er bevægelse i.
/Morten N
Jeg holder mig fra acryl og især limen i den nærmeste fremtidHan$en skrev:Halløj Morten!
Det ser sgu godt ud efterhånden!![]()
Skal du ikke brygge mig en lille nogenlunde simpel Acryl sump, og evt. overløbsboks?Jeg har ikke noget sted at bygge selv
TøsGzus.dk skrev:Jeg holder mig fra acryl og især limen i den nærmeste fremtidHan$en skrev:Halløj Morten!
Det ser sgu godt ud efterhånden!![]()
Skal du ikke brygge mig en lille nogenlunde simpel Acryl sump, og evt. overløbsboks?Jeg har ikke noget sted at bygge selv
Jeg gjorde den fejl at tro, at jeg kunne stå nede i kælderen med masser af gennemtræk og lime, når vejret ikke var til det udenfor.
Det har jeg kunne mærke i mine lunger den sidste måned
/Morten N
Jeg tænkte mere på om man kunne lade strømmen til cirkulationspumpen være styret af GHL'en, så man kunne spare for cirkulationen igennem køleren, når der ikke var brug for køling.Carsten skrev:
Om du tænder for køleren manuelt eller ladet GLS'en starte køleren kommer vel ud på et. Vandet står jo alligevel i slangerne.
Det bliver ganske bøvlet hvis du hvergang temperaturen komme op på kritisk niveau, skal til at rigge pumpe slanger og køler til.
Jeg plejer ikke at være pivet. Men det acryllim det er sgu noget skidt nogetHan$en skrev:
Tøs
Er det Acrifix 116 du har brugt?Gzus.dk skrev:Jeg plejer ikke at være pivet. Men det acryllim det er sgu noget skidt nogetHan$en skrev:
Tøs
/Morten N
Jeg valgte til sidst at bruge 192, da den er bedre til at udfylde "huller".Han$en skrev:Er det Acrifix 116 du har brugt?Gzus.dk skrev:Jeg plejer ikke at være pivet. Men det acryllim det er sgu noget skidt nogetHan$en skrev:
Tøs
/Morten N
Har du mere 192'er tilbage?Gzus.dk skrev: Jeg valgte til sidst at bruge 192, da den er bedre til at udfylde "huller".
116'eren skulle være endnu værre for ens helbred. Jeg snakkede ihvertfald med en fra plexiglas fabrik der på-pegede at man skulle tage det seriøst med de advarsler der var.
/Morten N
Yep.Han$en skrev:Har du mere 192'er tilbage?Gzus.dk skrev: Jeg valgte til sidst at bruge 192, da den er bedre til at udfylde "huller".
116'eren skulle være endnu værre for ens helbred. Jeg snakkede ihvertfald med en fra plexiglas fabrik der på-pegede at man skulle tage det seriøst med de advarsler der var.
/Morten N