Kender I problemet??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Kender I problemet??

Indlæg af leifkrarup »

Jeg synes det er rigtig svært at komme 8 dråber i når jeg bruger reagens 2 fra Saliferts Calsium test. Problemet er størst når flasken er halvt tom.
Jeg er så træt af at skulle prøve flere gange før det lykkes, så jeg nu er gået over til Elos.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4" onclick="window.open(this.href);return false;æ
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kender I problemet??

Indlæg af Carsten »

Har brugt Saliferts Ca test i mange år, og synes nu ikke at kunne genkende problemet.
Er det de "dråber" som mest er en luftboble, der irriterer dig?
Der har jeg da gjort den iagttagelse at så følsomt er testsættet heller ikke at det måler forkert på grund af en eller 2 luftbobler ud over de 8 dråber.

Et alternativ til den lille flaske fra Salifert, er en lille pipette. 1 dråbe er en dråbe, uanset hvad den kommer ud af.
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

En idé, kunne man ikke købe en standard glas pipette hos matas eller euroglas.dk, og bruge den i stedet for, og så bare skære tutten af flasken, men det kan jo være, at man får et problem med dråbe størrelsen!!! :pray:

@Carsten , Jeg må desværre fortælle dig at en dråbe ikke bare er en dråbe, de kan godt have forskellige størrelser :wink: SORRY !!!!!
Hilsen
Benny
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

syntes generalt elos sættene er langt bedre end saliffers.
SPS = Stability Provides Succes

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Benny skrev:En idé, kunne man ikke købe en standard glas pipette hos matas eller euroglas.dk, og bruge den i stedet for, og så bare skære tutten af flasken, men det kan jo være, at man får et problem med dråbe størrelsen!!! :pray:

@Carsten , Jeg må desværre fortælle dig at en dråbe ikke bare er en dråbe, de kan godt have forskellige størrelser :wink: SORRY !!!!!
Jeg læste at det var noget med tyngdeloven der gjorde at en dråbe var en dråbe.
Og selvom de måske ikke er 100% ens, så er variationerne så bitte små at det er rent ordkøveri at diskutere en dråbes størrelse
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Du har ret i at der er meget meget lille forskel i størrelsen, jeg skrev det, fordi jeg ikke ved hvor følsom, Saliferts test er for mængden af reagens.
Hilsen
Benny
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"