Hej Forum
Har en Seriatopora, som normalt er brun med hvide polyper. den har været i akvariet i ca. 3 måneder. Akvariet er 6 måneder. (se eventuelt min tråd)
jeg har ikke kommet sporestoffer i endnu (kan det være derfor) Alle mine koraller trives godt og umiddelbart gør min seriatopora også den er vokset rigtigt meget.
men synes den er blevet mere hvid. har intet dødt mine alger er næsten 100% væk har kun de dumme boble alger.
Er der nogen der har et bud på om det er almindeligt eller hvad der kan gøres. ??? jeg tror ikke selv på at det er lys mangel.
Kan det være for meget lys ??
håber nogen har et godt bud.
Seriatopora smider farven.
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5762 Vester Skerninge
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Seriatopora smider farven.
For meget lys kan godt give blege koraller, men den tror jeg nu ikke rigtigt på,
for jeg fornemmer ud fra dit spørgsmål at det er noget som er sket inden for realativ kort tid.
Det kan jo sagens være et velfærds problem at der ikke er noget næring i vandet, men på den anden side, så burde hele korallen jo få den hvide farve.
for jeg fornemmer ud fra dit spørgsmål at det er noget som er sket inden for realativ kort tid.
Det kan jo sagens være et velfærds problem at der ikke er noget næring i vandet, men på den anden side, så burde hele korallen jo få den hvide farve.
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5762 Vester Skerninge
Re: Seriatopora smider farven.
måske jeg skal prøve at flytte den længere ned imod bunden eller til bagvæggen hvor jeg har mindre lys. hele korallen har sin rigtige
farve på undersiden. altså på korallens skyggeside. ??
tror delme jeg prøver det. Så nu for den lige et par måneder med mindre lys så ser jeg.
tak for responsen Carsten.
farve på undersiden. altså på korallens skyggeside. ??
tror delme jeg prøver det. Så nu for den lige et par måneder med mindre lys så ser jeg.
tak for responsen Carsten.