Kenneth Jensen skrev:Hej
Jeg blander mig lige. Jeg synes også det er en super flot fisk!
Jeg kunne virkelig også godt tænke mig én, men blev advaret mod, at de er svære at få til at spise,
svære at holde liv i, og at det ikke er en nybegynder fisk, og samtidig skal man som min. have
350-400 liter vand til den.
Men passer disse ting ikke?
Mit akvarie er på 300 liter, har kørt et halv år. Jeg har en gul kirurg, en palet og en tommaninni kirurg.
Kan den gå med dem?
Vi købte en hos Moby, som spiste nori dagen efter vi fik den og frost tre dage efter. Derudover har den ikke haft pletter af betydning, og vi har da snart haft den 4 måneder. (kører hverken med UV eller ozon, men zeo). Vi købte netop denne fisk fra DeJong, hvor der er en større sandsynlighed for de spiser, og de værste dødssejlere er sorteret fra, da der er en stor procentdel der ikke overlever særlig længe, enten pga parasitter eller fordi de ikke vil spise.
Men ja, det er ikke en fisk for nybegyndere, da der den ikke er særlig tolerant overfor udsving i vandværdier , og den let bliver stresset. Derfor skal de helst i et velkørende akvarie, efter min mening som noget af det sidste. Derudover kan det være et hissigt bæst når der kommer nye beboere i tanken. Og igen ja, den kræver meget plads, som de fleste Acanthurus'er gør.
Så ja, det passer helt klart