en var så lille at den blev fanget af vandet og hvivlet rundt - så jeg viste den til min lille datter ( som var oven ud lykkelig over endelig at se en krabbe ) og smed den ned i hovedakvariet ...
men kom til at tænke at det måske ikke var smart...
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Det kommer lidt an på hvordan dit akvarie er bygget op. Hvis der ikke er så mange store huler som du ikke kan kigge ind i, så ville jeg ikke være så bange for det. Den bliver jo ikke et problem før den er stor nok til at begynde at tage nogle af dine dyr. Og det er jo ikke alle krapper der overhovedet bliver så store. Så ro på, nyd akvariet, og hold øje med hvor stor den vokser sig. Det vaar hvad jeg ville gøre.
Jeg har 10-12 kg sten på 45L, og kan se ind i akvariet fra 3 af siderne, men stadig kan jeg finde dyr jeg ikke har set før, her et år efter jeg fik stenene. Men jeg ville nu stadig kunne se hvis der var noget der var stort nok til at tage fiskene... ...heldigvis.
Jeg fandt ca. 1 år efter opstarten af akvarie denne fyr her, den er ca. 4 cm. i diameter og det skal lige siges at jeg aldrig havde set den før. Og det er ikke fordi jeg er blind, men de er gode til at gemme sig.
Jeg ved så ikke om den spiser fisk, men den har da ikke spist nogen endnu.