Tålmodighed, kør langsomt og skyl efter med godt med vand så du får glasstøvet fjernet løbende. Evt. med en haveslange på lavt flow. Har dog selv brugt et vandflasker og holdt pause med boringen hver 20 sek og skyllet efter.
Sørg for at bore ned mod fast underlag, fx en gammel træplade/lægte ellers vil det splintre når du borer igennem det sidste.
Der findes en god guide på Youtube prøv at søge der..
Senest rettet af Tom Ekelund tors 29. apr 2010 12:22, rettet i alt 1 gang.
mvh. Tom
200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
nielsk skrev:Tålmodighed, kør langsomt og skyl efter med godt med vand så du får glasstøvet fjernet løbende. Evt. med en haveslange på lavt flow. Har dog selv brugt et vandflasker og holdt pause med boringen hver 20 sek og skyllet efter.
Sørg for at bore ned mod fast underlag, fx en gammel træplade/lægte ellers vil det splintre når du borer igennem det sidste.
... og ikke ret meget tryk på boret. Det skal kun lige "bide".
Mangler nogle bor i størrelsen 35mm 43mm 56mm. Kan nogen hjælpe mig kunne det være cool. Kan kun finde 35mm på ebay nemlig, så hvis nogen havde nogle bor jeg kunne leje en weekend ville det hjælpe meget.
Synes det er utroligt som du kan ramme forbi de gænse mål.
Er du sikker på at et 42 og 55 mm bor ikke kan bruges??
Alternativt file en anelse af gevindet, eller lige køre et par gange med boret op mod siderne af hullet.
Hvis skabelonen ikke passer % kan man krænge boremaskinen en smule til siden og efter kort tid kan du rette boremaskinene op og den vil ikke smutte rundt på glasset længere..
Der findes denne på Youtube den starter ca 5min30sek henne.
mvh. Tom
200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Der skal bores i et samlet akvarie.. Kunne være jeg lige skulle i Harald Skrald og have hentet et par skruetvinger så, og lave en træplade.. Men hvordan så med bunden? Bliver jo nærmest ikke til at sætte en træplade på hver side fuldstændig lige for hinanden
Så må du sætte akvariet på træpladen, og bore ganske forsigtigt. Det kan godt være at der kommer
lidt afskalling på glasset, men det burde ikke betyde noget.
Carsten skrev:Så må du sætte akvariet på træpladen, og bore ganske forsigtigt. Det kan godt være at der kommer
lidt afskalling på glasset, men det burde ikke betyde noget.
Jeg har ikke givet de rigtige oplysninger kan jeg se nu - Jeg skal bore i en siderude i et akvarie der er for småt til at der er plads til en boremaskine indvendigt, så det kan ligge på en træplade. Min eneste mulighed er at bore ude fra ydersiden. Er planen så at sætte et stykke træ fast, og så bore indtil jeg rammer i træet?
Det lader til at damen helt uvidende bliver vand-tilførsels koordinator, og så tager jeg den med ro udendørs efter video 1 - Det ser slet ikke så slemt ud
Tak for det, jegforsøger mig med det snarest.. Så må vise hvordan det går